این مرد تبهکار را شناسایی کنید +عکس
مرد تبهكار كه به بهانه كمك به نیازمندان از زنان سرقت طلا می كرد در دام كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
 26 شهریور امسال زنی با مراجعه به کلانتری 151 یافت آباد به مأموران اعلام کرد که طلا و جواهرات وی از سوی سرنشین یک دستگاه خودرو 206 سفیدرنگ به سرقت رفته است . این زن در ادامه اظهارات خود به مأموران گفت : " در حال حرکت در داخل کوچه بودم که راننده خودرو  206 سفید رنگی مرا صدا زد و گفت : "دو کیسه لباس دارم ؛ یکی از آنها را برای خودت بردار و دیگری را به افراد نیازمند و مستحق برسان".

این جوان پس از آن اعلام کرد که قصد خرید طلا برای همسرش را دارد و به این بهانه که از مدل دستبند من خوشش آمده از من درخواست کرد تا دستبند را لحظه ای در اختیارش بگذارم که بلافاصله پس از گرفتن طلا ، از محل متواری شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری به قصد سرقت طلاجات و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 18 تهران ، پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .



 با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با بررسی شکایت های مشابه و بررسی اظهارات تعداد دیگری از مالباختگان زن متوجه شدند که جوانی حدود 30 ساله ، به شیوه ای مشابه اقدام به کلاهبرداری وسرقت طلا و جواهرات زنان می كند. یکی از مالباختگان که انگشتر طلایش سرقت شده بود ، پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی ، به کارآگاهان گفت : "به سمت خانه بر می گشتم که یک خودرو پراید سفید رنگ جلو من توقف کرد.

سرنشین آن جوانی حدودا 25 ساله بود که مدعی کمک به افراد نیازمند بود و به این بهانه از من جویای نشانی افراد نیازمند محل را گرفت . در حالیکه این جوان کیسه پلاستیکی مشکی حاوی تعدادی لباس را به من داده بود تا آنرا به فرد نیازمند برسانم ، به بهانه ی انتخاب طلا برای همسرش از من درخواست کرد تا لحظه ای انگشتر طلایم را به او نشان دهم.

من نیز انگشتر خود را در اختیار این جوان قرار داده و او نیز انگشتر را پس از دیدن در داخل کیسه پلاستیکی قرار داد و با ماشین دور شد. به تصور اینکه انگشتر طلا در داخل کیسه لباس است ، به خانه رفتم اما زمانیکه قصد داشتم تا انگشتر را از داخل کیسه بردارم متوجه شدم که قسمت زیرین کیسه سوراخ است و آن جوان مجددا انگشتر را از داخل این سوراخ برداشته و سرقت کرده است.

با توجه به وقوع سرقت های مشابه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران ، کارآگاهان به این مناطق مراجعه و در تحقیقات خود از کسبه و اهالی محل متوجه شدند که یکی از کسبه منطقه شهرک ولیعصر ، زمانیکه سارق قصد سرقت طلا و جواهرات یکی از مالباختگان را داشته به او مشکوک شده و شماره پلاک خودرو 206 سفید رنگ وی به شماره انتظامی .... ایران 88 را یادداشت كرده است.

با به دست آمدن شماره پلاک خودرو 206 ، آخرین مالک آن به نام عباس 25 ساله شناسایی و مالباختگان نیز تصویر به دست آمده از مالک خودرو را مورد شناسایی قرار دادند . تحقیقات پلیسی در خصوص صاحب خودرو نشان داد که وی از اعضای طایفه فیوج است که در خیابان 13 آبان سکونت دارد . بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و این متهم هفتم مهر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش ، مقادیری از طلا و جواهرات زنانه نیز کشف شد .

متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، به دهها فقره سرقت طلا و جواهرات زنان اعتراف و عنوان كرد که علاوه بر خودرو 206 سفید رنگ ، با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ متعلق به یکی از بستگان نزدیکش اقدام به دهها فقره سرقت طلا و جواهرات مشابه از زنان کرده است .

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری و سرقت طلا و جواهرات زنان در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شناسایی تعدادی از مالباختگان پرونده و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند .



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
انفجار عجیب خودروی تندر 90 +تصاویر
توافق با 1+5، فرش بهره‌برداری را از زیر پای تندروها بیرون می‌ کشد!
واقعاً انتشار این فیلم، از اتاق عمل خنده‌ دار است؟!
جوان ترین عضو داعش مُرده است +عکس
نشست تجاری ایران و اروپا ، و هشدار آمریکا!