ترافیك شدید در تهران به علت خرابی مترو
مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینكه در آن در ساعت بروز نقص فنی روز دوشنبه ازدحام مسافران در مترو به دلیل پیك سفرها طبیعی است
در پی نقص فنی خط 2 مترو تهران در روز دوشنبه و ترافیك شدید ناشی از آن در سطح شهر، مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینكه امسال هنوز یارانه بلیت مترو تهران از سوی دولت پرداخت نشده است گفت: مترو تهران مشكل شدید مالی برای خرید قطعات و تعمیر قطارهای مترو داریم.

علی محمد قلی‌ها ، با اشاره به نقص فنی سوزن ریل مترو در حد فاصل ایستگاه آزادی تا ایستگاه دانشگاه شریف علت توقف حدود یكساعته حركت قطارها در این خصوص بوده است، افزود: بعد از رخ دادن این اتفاق در ساعت 18 دوشنبه، تكنسین‌های فنی سریعا به محل اعزام شدند و در حالی كه بر اساس نرم جهانی تعویض سوزن ریل چهار تا پنج ساعت زمان می‌برد نیروهای فنی در 45 دقیقه مشكل را برطرف كردند تا قطارها به صورت عادی به سرویس‌دهی خود ادامه دهند.
 
وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته در زمان نقص فنی خط 2 با شركت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: شركت مترو در خصوص این مورد و موارد مشابه با شركت اتوبوسرانی در ارتباط است به گونه‌ای كه بعد از رخ دادن نقص فنی از طرف شركت اتوبوسرانی برای جابجایی مسافران حدود صد دستگاه اتوبوس به محل اعزام شدند.
 
مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینكه در آن در ساعت بروز نقص فنی روز دوشنبه ازدحام مسافران در مترو به دلیل پیك سفرها طبیعی است، افزود: روزانه حدود دو میلیون نفر سفر از طریق مترو انجام می‌شود لذا نقص حدود یكساعته در یكی از خطوط می‌تواند موجب ازدحام شود.
 
قلی‌ها با اشاره به اینكه مترو نیز مانند سایر سیستم‌های حمل و نقلی است و بروز نقص فنی در آن كاملا طبیعی است، گفت: دولت هنوز در سالجاری سهم خود را از یارانه‌های بلیت به مترو تهران پرداخت نكرده است و با پولی كه از شهرداری دریافت می‌كنیم تنها می‌توانیم حقوق كاركنان مترو را پرداخت كنیم.
 
وی در خصوص نگهداری قطارهای مترو گفت: زمان بهره‌گیری از قطعات قطارهای مترو تهران مطابق با استانداردهای جهانی است و تلاش می‌كنیم كه این استانداردها را اعایت كنیم ولی در حالی كه باید قطعات یدكی مترو جایگزین شوند هنوز پولی از طرف دولت پرداخت نشده است و اگر این پول كلا به مترو داده نشود نمی‌توانیم قطعات یدكی را به روز خریداری و تعمیرات مورد نیاز را انجام دهیم و نهایتا دچار مشكل می‌شویم.
 
به گفته مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران، سن بهره‌برداری از برخی قطعات و قطارهای مترو تهران به 12 سال نیز می‌رسد.
 
وی با بیان اینكه در شرایط اضطراری از قطارهای فوق‌العاده استفاده می‌شود، افزود: وقتی یك قطار در خط مترو خراب می‌شود اولین كاری كه باید انجام داد اعزام قطار امدادی و خروج قطار خراب شده از ریل است.
 
مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای بازگشایی مدارس نیز به ایسنا گفت: برای اول مهرماه هفت رام قطار جدید وارد سیستم حمل و نقل مترو تهران خواهد شد كه امیدواریم با این تقویت صورت گرفته بتوانیم بخشی از حجم بالای مسافر پیش‌بینی شده برای اول مهر ماه را پاسخگو باشیم.
 
وی خاطرنشان كرد: بر اساس اعلام قبلی استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان در هفته اول مهرماه از مترو با ارایه كارت شناسایی رایگان خواهد بود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
آزار خیابانی در سه روایت...
واقعاً انتشار این فیلم، از اتاق عمل خنده‌ دار است؟!
جوان ترین عضو داعش مُرده است +عکس
نشست تجاری ایران و اروپا ، و هشدار آمریکا!
افتضاحی که پس از حج به بار می آید! +عکس