طوفان مرگبار با سرعت 185 کیلومتر در برمودا
تندباد دریایی گنزالو با سرعت بیش از ۱۸۵کیلومتر در ساعت به برمودا،‌ واقع در شمال اقیانوس اطلس، رسیده است.
تندباد دریایی گنزالو با سرعت بیش از ۱۸۵کیلومتر در ساعت به برمودا،‌ واقع در شمال اقیانوس اطلس، رسیده است. مرکز ملی تندباهای دریایی ایالات متحده هشدار داده است که این توفان می تواند مرگبار باشد. خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که در حدود هشت درصد برمودا برق قطع شده است. وقوع یک چنین توفان هایی در برمودا که بخشی از قلمروی بریتانیاست، سابقه طولانی دارد.

جورج فرگسون، فرماندار برمودا از مردم خواسته است که طی ۲۴ ساعت آینده جوانب احتیاط را رعایت کنند و مواظب خود باشند.

مرکز ملی تندباهای دریایی ایالات متحده واقع در فلوریدا می گوید این توفان تا حدی از شدتش کاسته شده است و دیگر از نوع تندباد دریایی درجه سه با سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت نیست اما همچنان می تواند خطرناک باشد.

هارتلی واتلینگتون یکی از ساکنان این جزیره به بی بی سی گفته است:‌ 'ما از هر طرف مورد حمله قرار گرفته ایم. من در منزل خواهرم می مانم. این یک خانه قدیمیست و ما مجبور شده ایم تمام پنجره ها را با تخته های چوبی بپوشانیم.'

انتظار می رود این تندباد تا چند ساعت آینده در برمودا در جریان باشد. پیشتر تندباد در سینت مارتین که بخشی از قلمروی هلند است به مرگ یک نفر منجر شده بود.

این نگرانی وجود دارد که تندباد گنزالو مانند تندباد فابیان که در سال ۲۰۰۳ در برمودا رخ داد، خرابی های وسیعی ایجاد کند. فابیان سنگین ترین توفان برمودا در نیم قرن گذشته بود و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار خسارت مالی برجای گذاشت.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

مطالب پیشنهادی :
جزییات اسیدپاشی‌های سریالی اخیر به زنان اصفهانی
درخواست آیت‌الله صافی از ظریف درباره حکم ظالمانه ...
از ترس سرتیپ، به جسد مرده هم شلاق می زدند
مدیر شرکت سوئیسی: دولت روحانی یک فرصت است
در روزهای گذشته در وین چه خبر بود؟