کلاهبردار دلار سیاه را شناسایی کنید +عکس
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به دستگیری اخیر کلاهبردار دلار سیاه گفت: اکیپی از پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا طی یک قرار ملاقات صوری،این کلاهبردار را به دام انداخت.
سرهنگ ابراهیم رضایی نژاد با اشاره به فعالیت های کلاهبردارانه دلار سیاه توسط اتباع افریقایی گفت: در 24 مهرماه سال جاری در پی تماس یکی از شهروندان تهرانی مبنی بر اینکه یک تبعه افریقایی قرار است با وی معامله دلار سیاه داشته باشد، موضوع در دستور کار پلیس مهاجرت و گذرنامه قرار گرفت.



او گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، قرار ملاقات صوری در یکی از محلات جنوب تهران با این افراد گذاشته شد و طی آن، اکیپی از پلیس مهاجرت در محل حاضر و در نهایت موفق شدند یک نفر از اتباع افریقایی که مقادیر زیادی کاغذهای سفید و سیاه به عنوان دلار سیاه و ادوات جعل به همراه داشت، را دستگیر کنند.

به گفته رضایی نژاد در تحقیقات بعدی مشخص شد که اتباع فوق سه نفر بودند و دو نفر از آنان یک هفته قبل کشور را ترک کرده و نفر سوم یا همان جاعل اصلی پس از دستگیری به مقام قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این فرد دارای سوءسابقه نبوده، گفت: البته از مدت اعتبار حضور متهم این پرونده، 15 روز گذشته و اقامت غیر قانونی داشته است.

رضایی نژاد در خصوص شهروند تهرانی که این موضوع را به پلیس اطلاع رسانی کرده بود، نیز گفت: این فرد سال گذشته نیز با همین عنوان در دام افتاده و مبلغ 100 میلیون تومان از وی کلاهبرداری شده بود؛ امسال نیز گروه جدیدی به این فرد وصل شده بودند که تحت عنوان تجارت لوازم یدکی داخل خودرو قصد انجام اعمال کلاهبردارانه داشتند.

او گفت: در پیگیری های بعدی مشخص شد که این فرد در یک منزل مسکونی در محلات شرقی تهران سکونت داشته است؛ البته مالک منزل نیز تحت پیگرد قضایی قرار گرفت چراکه اجاره منزل به اتباع خارجی بدون اطلاع پلیس تخلف محسوب می شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، به دستور قضایی مبنی بر انتشار بدون پوشش عکس متهم اشاره کرد و گفت: اگر افرادی توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و یا اطلاعاتی در این خصوص دارند با شماره تلفن 88804948 تماس حاصل کرده و یا جهت طرح شکایت به دادسرای ناحیه 30 (امور بین الملل) مراجعه کنند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
حکم قصاص عضو یک اسید پاش تایید شد
آمریکا برای لغو فوری تحریم های ایران شرط گذاشت
آخرین دقایق حیات آیت الله مهدوی کنی
منع سرمایه‌ گذاری اهالی پنسیلوانیا در ایران
ادعای پیشنهاد ایران و 1+5 برای مصالحه