مرگ نوزاد 11 روزه با مسمومیت ماده مخدر شیشه
تلاش كادر پزشكی برای نجات جان كودك نتیجه نداد و مرگ نوزاد تنها بعد از ١١ روز زندگی فرا رسید
اواخر تیرماه كادر پزشكی بیمارستان شهید مطهری مرودشت با فریادهای بی‌رمق زنی جوان روبه‌رو شدند كه نوزادی چند روزه را در آغوش خود داشت. مادر جوان هراسان بود و اضطراب وجود او را رها نمی‌كرد. پیكر بی‌جان نوزاد در حالی كه خون از دهانش روی پیراهن سوخته‌اش سرازیر شده بود صحنه‌یی دلخراش را به تصویر می‌كشاند.

شرایط اضطراری بود و شانس نوزاد برای ادامه حیات اندك. پرستاران به سرعت نوزاد را از دستان زن جوان گرفتند تا برای انجام عملیات احیا آماده كنند اما مادر لحظه‌یی تردید نكرد و بلافاصله از بیمارستان گریخت.

با این حال تلاش كادر پزشكی برای نجات جان كودك نتیجه نداد و مرگ نوزاد تنها بعد از ١١ روز زندگی فرا رسید.

مرگ مشكوك نوزاد باعث شد تا كادر پزشكی بیمارستان شهید مطهری مرودشت به سرعت با فوریت‌های پلیسی ١١٠ تماس بگیرد و پلیس را در جریان حادثه قرار دهد. تماسی كه به سرعت تیمی از كارآگاهان را برای انجام تحقیقات اولیه راهی بیمارستان كرد.

در تحقیقات اولیه كارآگاهان و به گفته كادر پزشكی بیمارستان مشخص شد نوزاد بر اثر مسمومیت شدید جان خود را از دست داده است. این در حالی بود كه آثار سوختگی و جراحت روی بدن كودك نیز دیده می‌شد.

شواهدی كه ثابت می‌كرد مادر جوان در حالت عادی نبوده و احتمال اعتیاد او به مواد مخدر دور از انتظار نیست. احتمالی كه با انتقال جنازه نوزاد به پزشكی قانونی رنگ واقعیت گرفت و مرگ با مسمومیت ماده مخدر شیشه را تایید كرد. به این ترتیب پرونده برای شناسایی و دستگیری مادر فراری در اولویت كاری پلیس قرار گرفت.

سرهنگ علی شیبانیان، فرمانده انتظامی مرودشت در تشریح روند رسیدگی به پرونده گفت: در تحقیقات اولیه كارآگاهان و با در نظر گرفتن گزارش پزشكی قانونی مشخص شد نوزاد بر اثر مسمومیت با ماده مخدر شیشه جان خود را از دست داده است.

سرنخی كه پلیس با پیگیری آن موفق به چهره زنی از مادر نوزاد شد. پرونده به دستگیری مادر فراری نزدیك می‌شد. با مشخص شدن هویت مادر نوزاد از طریق چهره‌نگاری تحقیقات میدانی و استعلام كارآگاهان از محل زندگی او آغاز شد. با این حال اثری از متهم به قتل نبود و به نظر می‌رسید تحقیقات پلیس با بن بست مواجه شده است.

با این حال تحقیقات ماموران همچنان ادامه یافت تا سرانجام مادر نوزاد پس از گذشت چهار ماه، شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه در یكی از محله‌های مرودشت دستگیر و برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ شیبانیان در تشریح روند بازجویی‌ها گفت: در حالی كه قتل نوزاد ١١ روزه از سوی مادرش، فرضیه اصلی كارآگاهان بود بازجویی‌ها از متهم آغاز شد كه در جریان آن، مادر به قتل نوزاد اعتراف كرد. به گفته سرهنگ شیبانی مادر ٢٠ ساله كه شدیدا به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشت در جریان بازجویی‌ها به پلیس گفت در روز حادثه و به دلیل خماری از اعتیاد شدید به ماده مخدر، حالت عادی نداشته و با خوراندن آبی مسموم به شیشه به نوزاد، باعث خونریزی شدید معده او شده است.

اقدامی هولناك كه مرگ نوزاد ١١ روزه را رقم زد و از مادر ٢٠ ساله قاتل ساخت. به گفته سرهنگ شیبانی متهم به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر در روز حادثه دستان فرزندش را با چاقو زخم كرده و پاهایش را با سیگار سوزانده بود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: etemaad.ir

مطالب پیشنهادی :
برادر قربانی اسیدپاشی خودکشی کرد
طرح‌هایی که در مجلس نهم جنجالی شدند
واشنگتن: ایران توقف تزریق گاز به IR-5 را پذیرفت
چرا برادر آمنه بهرامی خودکشی کرد؟
برخورد با شایعه سازان اسیدپاشی در تهران