ارتکاب به قتل با انگیزه ای که معلوم نشد!
مردی كه به قتل یكی از آشنایان خود اعتراف كرده، در جریان بازجویی‌ها به داشتن ارتباط پنهانی با همسر مقتول نیز متهم شده است؛ اتهامی كه به كلی از سوی او انكار می‌شود.
اوایل مرداد ماه امسال خانواده‌یی تهرانی به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام كردند فرزندشان چند روز است از خانه خارج شده و بازنگشته است. پدر خانواده به ماموران گفته بود كه پسرش به همراه همسر و فرزندش در یكی از محله‌های جنوب شهر تهران زندگی می‌كند اما بعد از چند روز كه خبری از او نداشته‌اند به منزلش مراجعه و متوجه می‌شوند مدتی است از خانه خارج شده اما بازنگشته است.

با تكمیل اظهارات خانواده مرد گمشده، به سرعت تیمی از كارآگاهان بررسی موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. تحقیقات اولیه ماموران از خانواده مقتول نشان می‌داد مرد گمشده مدتی است با همسر خود درگیری‌های شدیدی داشته است. موضوعی كه به عنوان یكی از سرنخ‌های پرونده در دستور بررسی قرار گرفت. همزمان گروه دیگری از ماموران به انجام تحقیقات میدانی از محل‌های رفت و آمد مرد گمشده پرداختند كه در جریان آن مشخص شد عده‌یی از اهالی محله‌یی در جنوب شهر تهران، چند روز قبل از طرح شكایت، مرد گمشده را در نزدیكی خانه یكی از آشنایانش دیده‌اند.

به این ترتیب به سرعت تیمی از كارآگاهان برای بررسی صحت این سخنان وارد عمل شدند. در حالی كه تحقیقات ماموران ادامه داشت گزارش كشف یك فقره جسد سوخته در حوالی اسلامشهر تهران به پلیس آگاهی داده شد. با صادر شدن دستور انتقال جسد به پزشكی قانونی برای تشخیص هویت و علت مرگ ارتباط آن با پرونده مرد گمشده روشن شد. گزارش پزشكی قانونی نشان می‌داد جسد سوخته شده متعلق به همان مرد گمشده است.

گزارشی كه فرضیه قتل مرد جوان را ثابت كرد و پرونده را در مسیر تازه‌یی قرار داد. همزمان سرنخ‌های به دست آمده از آخرین محل رویت مقتول، ماموران را به خانه مورد نظر كشاند كه در جریان آن مشخص شد صاحب خانه پسرخاله مقتول است كه چندی پیش درگیری شدیدی با او داشته است. به این ترتیب و به این دلیل كه تمام شواهد اتهام قتل از سوی این مرد را تقویت می‌كرد دستور بازداشت او صادر و به عنوان متهم اصلی پرونده برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل شد. در گزارش پزشكی قانونی آمده بود مقتول پس از درگیری شدید با قاتل به علت خفگی به قتل رسیده است.

 با این حال متهم در جریان بازجویی‌ها قصد انكار قتل مرد جوان را داشت كه پس از روبه‌رو شدن با مستندات پلیسی لب به اعتراف گشود و به قتل آشنای خود اقرار كرد. متهم در اعترافات خود بدرفتاری مقتول با همسرش را انگیزه قتل عنوان كرد و گفت: من با مقتول رفت و آمد خانوادگی داشتم. او مرتب همسرش را كتك می‌زد و او را اذیت می‌كرد. همسر او هم با من درددل می‌كرد و می‌گفت كه از دست كتك‌های شوهرش خسته شده است. من هم كه دلم برای این زن سوخته بود یك روز سر همین موضوع با مقتول درگیر شدم و او را به قتل رساندم و جسدش را به آتش كشیدم.

همچنین در بازسازی صحنه جرم مشخص شد قاتل پس از خفه كردن مقتول او را به یكی از بیابان‌های اسلامشهر منتقل كرده و جسدش را به آتش كشیده است. با اینكه قاتل به قتل مرد جوان اعتراف كرده بود اما انگیزه قاتل ابهامات جدیدی به پرونده افزوده بود. به این ترتیب تحقیقات ماموران ادامه یافت تا جایی كه احتمال وجود ارتباط پنهانی بین او و همسر مقتول را تقویت كرد. این در حالی بود كه در جریان بازجویی‌ها مشخص شد قاتل ٢٠ روز قبل از جنایت، همسر خود را نیز طلاق داده است.

 با این حال متهم در تمامی اعترافات خود، داشتن هرگونه ارتباط پنهانی با همسر مقتول را انكار كرده است. به گفته جمشیدی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، ماموران برای بررسی صحت و سقم این احتمال به سرعت همسر مقتول را نیز به پلیس آگاهی منتقل كردند كه او نیز در جریان بازجویی‌ها داشتن هرگونه ارتباط پنهانی با قاتل را انكار كرده است.

 همسر مقتول در اعترافات خود گفته است: من با قاتل هیچ ارتباطی نداشتم. روز حادثه چون شوهرم در شهرستان بود من به خانه متهم رفتم تا از او پول بگیرم. حتی بچه من و بچه او هم در خانه بودند. اما چون همزمان با من شوهرم هم به خانه آمده و مرا تعقیب كرده بود به من مشكوك شد و به خانه متهم آمد و كتكم زد. شوهرم آنقدر مرا كتك زد كه بیهوش شدم.

پس از آن وقتی به هوش آمدم دیدم كه متهم در حال خفه كردن شوهرم است. او مرا تهدید كرد كه اگر به كسی حرفی بزنم من و بچه‌ام را نیز به قتل می‌رساند. او حتی از من خواست كه در پنهان كردن جسد به او كمك كنم.

به این ترتیب و به گفته بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، آخرین دفاعیات متهم دریافت شده و انتظار می‌رود پس از برگزاری جلسه آخرین دفاع به زودی قرار مجرمیت متهم صادر شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد

مطالب پیشنهادی :
سرقت خودرو و گروگانگیری ناخواسته جوان دانشجو!
امدادخودروها ساماندهی می‌شوند
قتل آهنگساز کرجی با 154 ضربه چاقو + عکس
رزمی‌ کار سرشناس در باند سارقان!
فضای مجلس برای فرهادی مناسب است