نجات 90 تن درپی آتش‌ سوزی برج مسكونی
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات 90 تن از ساكنان یك برج مسكونی در پی وقوع حریق خبر داد.
 سید جلال ملكی در این‌باره گفت: در ساعت 13:17 دیروز جمعه یك مورد حادثه آتش‌سوزی در برج مسكونی واقع در شمال شرق تهران به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 36، 61 و نجات 4 را به همراه تشك و بالابر به محل حادثه واقع در بلوار ارتش، شهرك كوثر اعزام كرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد كه حریق در طبقه پنجم یك برج مسكونی 14 طبقه رخ داده است و شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر واحدها و طبقات بالایی بود.

ملكی با بیان این‌كه در هر طبقه از این برج هفت واحد مسكونی قرار داشت، گفت: آتش از اتاق خواب یكی از واحدهای مسكونی به مساحت 100 متر مربع آغاز شده و تمام این واحد را در بر گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محبوس شدن شماری از ساكنان در میان دود و آتش خاطرنشان كرد: تعدادی از ساكنان این ساختمان موفق به نجات خود شده بودند، اما تعدادی دیگر كه عمدتاً از ساكنان طبقات بالایی بودند در میان دود گرفتار شده بودند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات، اطفاء حریق را آغاز كرده و بیش از 90 تن از ساكنان این ساختمان را با استفاده از تجهیزات تنفسی و از طریق راه‌پله و بالابر به محل امن منتقل كردند.

ملكی اضافه كرد: همزمان گروه دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به خاموش كردن شعله‌های آتش كرده و پس از تخلیه دود و ایمن‌سازی محل در ساعت 14:43 به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این‌كه این حادثه خوشبختانه مورد مصدوم و فوتی نداشت گفت: علت این حادثه پس از بررسی كارشناسان سازمان اعلام خواهد شد.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
مهدی هاشمی در بیمارستان بستری شد!
سند اشرافی‌گری هاشمی رفسنجانی! + عکس
نحوه پرداخت و رقم یارانه نقدی در سال 94
تصاویر مستهجن ابزار جدید داعش علیه غرب!
همه‌ جانشینان احتمالی وزیر دفاع آمریکا