قاتلی که از چوبه دار پایین كشیده شد!!
6 سال قبل درگیری ای بین 2جوان در یكی از روستاهای اطراف كازرون رنگ خون به‌خود گرفت. در جریان این درگیری یكی از طرفین با ضربات چاقو به قتل رسید...
جوانی که ۶ سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود، ۱۴ ثانیه بعد از آنکه به دار مجازات آویخته شده بود با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

6 سال قبل درگیری ای بین 2جوان در یكی از روستاهای اطراف كازرون رنگ خون به‌خود گرفت. در جریان این درگیری یكی از طرفین با ضربات چاقو به قتل رسید. به‌دنبال این نزاع مرگبار متهم به قتل بازداشت و در دادگاه كیفری استان فارس محاكمه شد. هرچند او مدعی بود ناخواسته مرتكب قتل شده است اما با اصرار اولیای دم برای مجازات او، قضات دادگاه حكم به قصاص وی دادند.

این رأی در دیوان عالی كشور نیز تأیید و برای اجرا به واحد اجرای احكام دادگستری كازرون فرستاده شد. درحالی‌كه تلاش‌های جوان محكوم به قصاص و خانواده‌اش برای جلب رضایت اولیای دم بی‌نتیجه مانده بود او پای چوبه دار رفت.

خانواده مقتول اصرار داشتند كه قاتل پسرشان باید قصاص شود. در چنین شرایطی طناب دار بر گردن قاتل انداخته و حكم اجرا شد اما درحالی‌كه جدال او با مرگ آغاز شده بود پدر و مادر مقتول اعلام كردند وی را بخشیده‌اند. به این ترتیب قاتل از چوبه دار پایین كشیده شد و زندگی دوباره‌ای یافت.

مادر مقتول درباره انگیزه‌اش از بخشش قاتل گفت: او را به‌خاطر امام حسین(ع) بخشیدم. در آخرین لحظات چیزی در وجودم به من گفت كه باید قاتل پسرم را ببخشم. به همین دلیل فریاد زدم كه قاتل را بخشیدم و مسئولان هم قاتل را از بالای دار پایین آوردند.

اكرمی، رئیس دادگستری كازرون هم در این‌باره گفت: فرد قاتل 14ثانیه بالای دار بود اما خانواده مقتول در اقدامی بزرگ او را بخشیدند. امیدوارم این بخشش برای همه افراد جامعه پیامدهای مثبتی داشته باشد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir

مطالب پیشنهادی:
سانحه رانندگی برای همراهان وزیر بهداشت!
کاهش نرخ دخترزایی در کشور
نان ارزان شد!!
حاشیه های حضور شریعتمداری در دانشگاه + عکس
نوزادی که یک جنین در شکم داشت!!