ازخود گذشتگی آتش نشان فداکار!
دو پسر ١٩ و هشت‌ساله در آتش‌سوزی کارگاه مبل‌سازی در شهرک ولیعصر با تلاش آتش‌نشانان از میان آتش و دود و مرگ حتمی نجات یافتند.
آتش‌نشانان ساعت ١٢:٤٥ دیروز طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ١٢٥ و تقاضای کمک برای خاموش‌کردن آتش‌سوزی کارگاه مبل‌سازی به محل حادثه رفتند. امیر معماریان، مدیر منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران که از همان لحظات اولیه در محل حادثه حاضر شده بود، اظهار کرد: آتش‌سوزی در ساختمان هفت طبقه مسکونی و قسمت پارکینگ و زیرزمین آن که تبدیل به کارگاه تولیدی مبل و انواع مصنوعات چوبی شده بود، رخ داد.

وی افزود: با توجه به اینکه در مجاورت کارگاه موردنظر چندکارگاه مبل‌سازی دیگر قرار داشت و احتمال می‌رفت شعله‌های آتش به این مکان‌ها هم سرایت کند، آتش‌نشانان به‌سرعت دست به‌کار شدند.

معماریان تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی پس از تلاش بسیار موفق شدند از سرایت آتش به کارگاه‌های همجوار جلوگیری و همچنین آتش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار و خاموش کنند. او درباره تعداد مصدومان این حادثه اظهار کرد: به‌دنبال بروز این آتش‌سوزی، جوانی ١٩ساله، تبعه افغانستان و همچنین پسر هشت‌‌ساله‌ای که در میان دود در راهرو ساختمان گرفتار شده و تا آستانه مرگ پیش رفته بودند، توسط آتش‌نشانان نجات یافتند و تحویل عوامل اورژانس شدند.

این مدیر عملیات آتش‌نشانی ادامه داد: یکی از آتش‌نشانان برای نجات جان پسربچه که به‌شدت دچار دودزدگی شده بود، مجبور شد با استفاده از ماسک تنفسی خود و بستن آن روی صورت کودک، او را از میان دود به بیرون از ساختمان هدایت کند. وی اضافه کرد: این کودک پس از تایید سلامت جسمی‌اش توسط امدادگران اورژانس، به خانواده‌اش تحویل داده شد. وی همچنین با اشاره به مصدوم‌شدن یکی از آتش‌نشانان ایستگاه ٨٧، گفت: این آتش‌نشان در جریان عملیات خاموش‌کردن شعله‌های آتش، بر اثر سقوط به داخل طبقه منفی‌یک از ناحیه دست چپ دچار شکستگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir

 مطالب پیشنهادی:
ماجرای عقرب سیاه در خراسان!!
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!