قاتلان دختر 12 ساله اعدام شدند
حکم متهمان در حضور اولیاء دم و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم بناب قرائت و اجرا شد.
سرانجام از سوی قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص 3 جنایتکار «که برای اخاذی 6 میلیارد تومانی دختر 12 ساله یک تاجرآهن را ربوده و به قتل رسانده بودند»، تأیید و سحرگاه امروز در ملاء عام به دار مجازات آویخته شدند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب در حاشیه مراسم اجرای حکم اعدام این سه جنایتکار در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به تشریح مراحل ارتکاب جرم پرداخت و اظهار داشت: ظهر یکشنبه ششم مهرماه امسال دختربچه 12 ساله‌ای «به‌نام سیده زهرا بدیهی» در بازگشت از مدرسه و پس از پیاده شدن از سرویس مدرسه مورد ربایش توسط این 3 جنایتکار قرار می‌گیرد و متعاقباً برای آزادی دختر بچه از پدر وی درخواست 1.5 میلیون یورو برابر 6 میلیارد تومان می‌کنند.

سعید قاسمی‌وند افزود: اما آدم‌رباها دو روز بعد از گروگانگیری از ترس دستگیری، دختر بچه را به قتل رسانده و جسد وی را در حیاط خانه یکی از متهمان مدفون می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت 5 روز از ماجرای گروگانگیری و در حالی که جوی از وحشت شهر بناب را در برگرفته بود، در سایه الطاف الهی و با تلاش شبانه روزی، کارآگاهان توانستند آدم‌ربایان را شناسایی و آنها را دستگیر کنند که در همان بازجویی‌های اولیه آدم‌ربایان اعتراف کردند که گروگان خردسال خود را به قتل رسانده‌اند و متهمین به مشارکت در آدم‌ربایی و قتل اقرار کردند.

این مقام قضایی دادگستری شهرستان بناب اضافه کرد: در ادامه تحقیقات محل دفن جسد کودک که در منزل متهم ردیف اول دفن شده بود، شناسایی و جسد وی برای کالبد شکافی و ارائه به پزشکی قانونی بیرون کشیده شد.

قاسمی‌وند تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های به عمل آمده توسط بازپرس مربوطه، پرونده هر سه متهم به اتهام مشارکت در قتل به دادگاه کیفری استان آذربایجان‌شرقی فرستاده شد که این دادگاه هر سه متهم را به قصاص نفس محکوم کرد.

وی اظهار کرد: متهمان 15 آبان ماه امسال پای میز محاکمه قرار گرفتند و هرچند قصد داشتند جنایت را انکار کنند و هر یک دیگری را مقصر جلوه دهد، اما در نهایت قضات دادگاه رأی به قصاص هر سه نفر آنها دادند.

دادستان عمومی و انقلاب بناب یادآور شد: پس از آن حکم صادره در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفت و قضات شعبه 41 دیوان پس از بررسی‌های نهایی این حکم را تأیید کردند.

قاسمی‌وند همچنین با اشاره به اینکه در استان و دیوان عالی کشور به این پرونده به عنوان پرونده و موضوع ملی نگاه کردند؛ گفت: جا دارد از مسئولین قضایی استان علی‌الخصوص رئیس محترم دادگستری آذربایجان‌شرقی و قضات دیوان عالی کشور که بدون تعیین وقت و خارج از نوبت به پرونده رسیدگی و رأی لازم را صادر کردند، تقدیر و تشکر به عمل آید.

وی از ریاست محترم قوه قضائیه کشور نیز به خاطر مطالعه و تأیید این حکم ظرف 48 ساعت تقدیر و تشکر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب در ادامه این گفت‌وگوی خبری از تمام مسئولان و دست اندرکاران این پرونده از جمله ریاست دادگستری بناب، اعضای شورای تأمین شهرستان، عوامل نیروی انتظامی، بازپرس پرونده، نیروهای امنیتی، قضات کیفری استان، قضات دیوان عالی کشور و مدیرکل دادگستری استان که در به نتیجه رسیدن این پرونده نهایت سعی و تلاش خود را به کار بردند، تقدیر و تشکر کرد.

قاسمی‌وند با بیان اینکه باید با علل جرایم مبارزه کرد تا معلول‌ها به وجود نیایند؛ تأکید کرد: تشکیلات قضایی آرزو دارد هیچ جرم و جنایتی در کشور اتفاق نیفتد و تمام مردم در کانون گرم خانواده به زندگی خود مشغول باشند.

حکم متهمان در حضور اولیاء دم و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم بناب قرائت و اجرا شد.

همچنین مردم حاضر در مراسم اجرای حکم این 3 نفر در گفت‌وگویی با خبرنگار ما از عوامل نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی شهرستان و استان و همچنین دادستان شهرستان بناب و دستگاه قضایی به خاطر دستگیری متهمین و تشکیل پرونده و اجرای حکم در سریع‌ترین زمان ممکن تقدیر و تشکر کردند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

 مطالب پیشنهادی:
یک لحظه عصبانیت مرد 28 ساله را به قاتل تبدیل کرد!!
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!