حمله شکارچی به یک محیط بان وظیفه شناس
یک محیط‌بان در بردسیر طی درگیری تن به تن با شکارچی فراری هدف ضربات قنداق تفنگ قرار گرفت و زخمی شد.
یک محیط‌بان در بردسیر طی درگیری تن به تن با شکارچی فراری هدف ضربات قنداق تفنگ قرار گرفت و زخمی شد. به گزارش دیده بان حیات‌وحش ایران، روز دوشنبه 6 بهمن ماه  همیاران حفاظت محیط‌زیست بردسیر کرمان در تماس تلفنی با اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان اطلاع دادند که در ارتفاعات مناطق آزاد موسوم به سنگ صیاد صدای شلیک گلوله شنیده شد و دو شکارچی را نیز دیده‌اند.

محیط‌بانان در گفت گوی تلفنی به همیاران اطلاع دادند بدون اینکه شکارچیان متوجه حضور آنها شوند، آنان را زیر نظر داشته باشند تا مأموران در محل حاضر شوند.

«شهبازی» فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمان در این باره گفت: محیط‌بانان در حال عزیمت به منطقه بودند که در بین راه همیاران به آنها اطلاع دادند شکارچیان در حال انتقال لاشه شکار به پایین ارتفاعات هستند و احتمالاً یک خودرو نیز منتظر آنها است.

محیط‌بانان به محض ورود به منطقه متوجه شدند یکی از متخلفان که لاشه را حمل نمی‌کرد و به همین دلیل سریع‌تر به پایین کوه رسیده بود سوار یک خودروی سیاه  رنگ شد و شکارچی دوم در حال حمل لاشه در بین راه بوده و به پایین نرسیده است.

محیط‌بانان برای برخورد قانونی با شکارچیان وارد عمل شدند اما خودروی سیاه که یکی از شکارچیان را سوار کرده بود با مشاهده مأموران بسرعت متواری شد و دومین شکارچی نیز که در دامنه کوه مشغول حمل لاشه به پایین بود با رها کردن لاشه شکار پیاده مشغول فرار شد.

گروهی از محیط‌بانان به تعقیب خودروی سیاه پرداخته و «علی سرخوش» رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بردسیر نیز پیاده به تعقیب دومین شکارچی پرداخت.

محیط‌بانان پس از چند کیلومتر تعقیب و گریز، خودروی شکارچیان را متوقف کرده و راننده و یک سرنشین آن را همراه یک تفنگ شکاری و تعدادی فشنگ چهارپاره و ساچمه‌زنی بازداشت کردند.

در همین هنگام علی سرخوش رئیس اداره بردسیر که در تعقیب متخلف دوم بود پس از مدتی دوندگی و پیاده‌روی در کوه خود را به متخلف دوم رسانده و با وی گلاویز می‌شود. شکارچی که حاضر به تسلیم شدن نبود با قنداق تفنگ گلوله‌زنی که همراه داشت ضربه محکمی را به سر محیط‌بان رئیس اداره بردسیر وارد کرد و سرخوش زمین افتاد.

در حالی که محیط‌بان سرخوش دچار خونریزی شدید از ناحیه سر بوده، شکارچی با ضربات سنگ کتف و دست راست وی را نیز زخمی کرد.

سرخوش براثر ضربه وارده به سرش و خونریزی زیاد بیهوش شد و شکارچی توانست از صحنه درگیری فرار کند.

محیط‌بانان پس از بازداشت راننده خودرو و یکی از شکارچیان به محل شروع تعقیب و گریز بازگشته اما محیط‌بان سرخوش را ندیدند، جست‌وجوی منطقه و تماس‌های تلفنی با تلفن همراه وی نیز بی‌نتیجه بود.

پس از مدتی محیط‌بان آسیب دیده به هوش آمده و با سایر مأموران تماس گرفت و آنها خودشان را به رئیس اداره رسانده و وی را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

با اقرار دو شکارچی و شناسایی عامل حمله به محیط‌بان حکم جلب وی صادر شد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: روزنامه ایران

مطالب پیشنهادی:
بازداشت تروریستی که به مقر تلویزیون حمله کرد!/تصاویر
لخت شدن استاد فرانسوی در کلاس!!
هلاکت ده ها داعشی در موصل(18+)
تصاویری از مراسم تشییع ملک عبدالله
حضور رهبر در استادیوم آزادی/عکس