خانم جوانی با مراجعه به دادسرای جنایی با طرح شکایتی در خصوص زورگیری و آزار و اذیت به عنف گفت : تمامی اموالم توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو سورای پراید به سرقت رفت و خودم نیز توسط آنها مورد اذیت و آزار قرار گرفته ام...
 
 

به گزارش گروه جامعه دی نا با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور آقای سلیمانی ، دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

زن جوان پس از مراجعه به اداره شانزدهم به کارآگاهان گفت : در مورخه 07/10/1389 پس از تعطیل شدن از محل کارم ، از خیابان ولی عصر به مقصد میرداماد سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم . در داخل اتومبیل به غیر از راننده دو جوان دیگر نیز در داخل خودرو حضور داشتند که یک نفر از آنها در صندلی جلو و دیگری در صندلی عقب پراید نشسته بود.
 
پس از رسیدن به چهارراه میرداماد از راننده خواستم تا در کنار خیابان توقف کند که ناگهان سرنشین عقب خودرو گردن مرا به شدت گرفت و سرم را زیر صندلی کرد و نفر صندلی شاگرد راننده نیز در همان وضعیت حرکت خودرو به عقب ماشین آمده و هر دو نفر با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند.
 
پس از آنکه اطمینان پیدا کردند من به خاطر ترس از آنها سر و صدایی نمی کنم در حالیکه همچنان سرم را در زیر صندلی نگه داشته بودند شروع به گشتن محتویات داخل کیف همراهم کرده و تمامی وجوه نقد داخل آن ( 40 هزار تومان وجه نقد ) را به همراه یک رشته گردنبند، دو حلقه انگشتر طلا و عابر بانک داخل کیف سرقت و مجددا با تهدید چاقو اقدام به گرفتن رمز عابر بانک از من کردند .

با پول و طلا راضی نشدند 

پس از سرقت تمامی پول ها و طلاها و گرفتن رمز عابر بانک از آنها خواستم تا اجازه دهند از خودرو پیاده شوم اما آنها اصرار داشتند تا از صحت رمز عابر بانک اطمینان پیدا کنند برای همین یکی از سرنشینان خودرو با مراجعه به یک عابر بانک که به گمانم در خیابان آفریقا بود ، از صحت رمز اطمینان پیدا کرد.
 
مجددا با التماس از آنها خواستم تا دیگر مرا رها کنند اما دو سرنشین عقب خودرو تنها به سرقت پول و طلا راضی نشده و در حالیکه چاقو را در زیر گلویم قرار داده بودند ، بدون آنکه توجهی به خواهش و التماس های من داشته باشند مرا مورد اذیت و آزار قرار دادند و پس از آن بود که در ساعت 23:00 و در تاریکی شب مرا در یکی از کوچه های خلوت و تاریک خیابان آفریقا رها کرده و فرار کردند .

مراجعه شاکیان دیگر به پلیس

با تشکیل تیم ویژه ای از کارآگاهان ، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت ؛ در ادامه تحقیقات و
با جمع بندی شکایت های مطروحه در خصوص زورگیری های مشابه توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ صندوق دار ، تعداد دیگری از شکات پرونده شناسایی شدند که با شناسایی این تعداد از مالباختگان مشخص شد که متهمان تنها با شناسایی و انتخاب خانم های جوان آنها را سوار پراید سفید رنگ کرده و به شیوه مشابه ( تهدید چاقو و ضرب و شتم توسط دو سرنشین عقب خودرو ) اقدام به سرقت وجوه نقد و طلا و جواهرات و عابر بانک مالباختگان کرده و آنها را با استفاده از تاریکی شب در کوچه های تاریک و خلوت رها کرده اند .

با شناسایی تعدادی از این افراد و در تحقیقات از آنها همگی به مشخصات مشابه و یکسانی از نوع خودرو و سرنشینان خودرو اشاره می کردند که نشان از ارتکاب زورگیری های توسط افراد مشخص داشت .

یکی از مالباختگان با وجود گذشت مدتی از سرقت و در حالیکه در زمان تشریح موضوع همچنان نشانه های ترس و وحشت در سخنانش وجود داشت ، به کارآگاهان گفت : "در ساعت 20:00 مورخه 01/10/1389 از محل کارم در باغ فردوس خارج شدم و چون عجله خیلی زیادی داشتم به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ ، با سه سرنشین جوان ، شدم ؛ در نزدیکی میان تجریش بود که از راننده درخواست کردم که در کنار خیابان پیاده شوم که ناگهان نفر عقب دهان و گردن مرا گرفت و نفر دوم نیز از مابین دو صندلی جلو و با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کرد و بعد از آن ، با برداشتن النگو و حقوقم که همان روز دریافت کرده بودم مرا در اول خیابان شریعتی ، در داخل کوچه ای خلوت رها کرده و از محل متواری شدند " .

تهدید کردند مرا می کشند

مالباخته دیگر نیز در تشریح زمان سرقت به کارآگاهان گفت : "در ساعت 18:30 مورخه 03/10/1389 از میدان قدس به قصد نیاوران سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ صندوق دار ، با سه سرنشین شدم .

ناگهان در طول مسیر راننده پراید تغییر مسیر داد و به سمت خیابان شهید لواسانی حرکت کرد که در این لحظه من شروع به داد و فریاد کرده اما سرنشین صندلی عقب از پشت گلویم را گرفت و مرا تهدید به مرگ کرد که اگر به اعتراض های خود ادامه دهم مرا خواهند کشت ؛

پس از آن ، تمامی طلاها و پول هایم را به همراه عابر بانک سرقت و پس از اطمینان از صحت رمز عابر بانک مرا در خیابان فروردین پیاده کردند ؛ فردای آنروز بلافاصله به بانک مراجعه کردم اما تمامی وجوه نقد داخل حساب من برداشت شده است" .

اقدامات فنی و شناسایی خودروی متهمان 

با توجه به اظهارات تعدادی از مالباختگان که عنوان کرده بودند سارقان پس از سرقت عابر بانک های آنها ابتدا از صحت رمز عابر بانک اطمینان پیدا کرده و پس از آن تمامی وجوه داخل حساب ها را خالی کرده اند ، شناسایی شعب بانکی محل مراجعه متهمان تعقیب در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و تمامی این شعبات مورد شناسایی قرار گرفتند .

با شناسایی تمامی شعبات بانکی و انجام هماهنگی های قضایی لازم ، کلیه تصاویر دوربین های مداربسته بانکی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و بررسی دقیق تصاویر آغاز شد .

سرانجام بررسی دقیق تصاویر به نتیجه رسید و کارآگاهان موفق به شناسایی خودروی متهمان شدند ؛ با شناسایی دقیق خودروی متهمان مشخص شد که پراید مورد نظر کارآگاهان اداره شانزدهم در یکی از استان های غربی کشور تردد دارد .

اخذ نیابت قضایی و آغاز تحقیقات 

با شناسایی هویت مالک خودرو ، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اخذ نیابت قضایی به استان مورد نظر در غرب کشور اعزام شدند .

کارآگاهان پس از شناسایی محل سکونت فردی که اسناد مالکیت خودروی پراید تحت تعقیب متعلق به نام او تنظیم شده بود ، وی را جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان انتقال دادند ؛ در ادامه تحقیقات مشخص شد که این خودرو به صورت قولنامه ای به فرد دیگری فروخته شده است به همین جهت کارآگاهان با شناسایی هویت مالک جدید خودرو و این فرد نیز عنوان کرد که خودرو را به همان شکل ( قولنامه ) به فرد دیگری فروخته است ؛ سرانجام با پیگیری های بعمل آمده هویت آخرین مالک خودرو به نام "علی . ح" (21 ساله) که پراید را از دامادشان خریداری کرده بود مورد شناسایی قرار گرفت .

کارآگاهان اداره شانزدهم سرانجام با شناسایی محل سکونت متهم ، وی را در ساعت 11:00 مورخه 21/10/1389 هنگام خروج از منزل دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند . با انتقال متهم به پلیس آگاهی و مطابقت چهره وی از تصاویر بدست آمده از دوربین ها مداربسته هویت "علی . ح" به عنوان یکی از مجرمان تحت تعقیب که برای برداشت پول مالباختگان به تعدادی از شعبات بانکی مراجعه کرده بود مورد شناسایی قرار گرفت و متهم علیرغم انکار اولیه و بیگناه معرفی کردن خود ، به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر معرفی دو همدست خود به اسامی "احمد . س" ( 21 ساله ) و "نادر . ن" ( 22 ساله ) صراحتا به "سرقت به عنف از زنان در سطح شهر تهران" اعتراف کرد .
با اطلاعات بدست آمده ازمتهم و شناسایی مخفیگاه متهمان ، این دو متهم نیز در مورخه 21/10/1389 در داخل مخفیگاه و در حین مصرف مواد روانگردان شیشه دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند .

شناسایی متهمان از سوی شکات پرونده 

با انتقال متهمان به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و دعوت از مالباختگان جهت شناسایی آنها ،
کلیه مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند هر سه متهم را به صورت دقیق مورد شناسایی قرار داده و در اظهارات خود عنوان داشتند که در زمان سرقت "علی . ح" راننده خودروی پراید بوده و "احمد . س" و "نادر . ن" نیز با تهدید چاقو اقدام به سرقت اموال آنها کرده اند ؛ شاکی اصلی پرونده نیز پس از حضور در اداره شانزدهم هر سه متهم را مورد شناسایی قرار داد .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : برابر تحقیقات انجام شده و شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شکات پرونده ، متهمان علاوه بر پراید صندوق سفید رنگ از پراید سفید رنگ مدل 131 نیز در ارتکاب جرایم خود استفاده کرده اند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان با اشاره به انتشار بدون پوشش چهره هر سه متهم این پرونده گفت : نظر به احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که از سوی متهمان مورد "سرقت به عنف" و یا احتمالا "آزار و اذیت به عنف" قرار گرفته اند ، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان جهت شناسایی صادر گردیده است .

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به محرمانه بودن شکایت های مطروحه گفت : هویت شکات پرونده های پلیس آگاهی بویژه در موضوع پرونده های "تجاوز به عنف" کاملا محرمانه و نزد پلیس محفوظ باقی خواهد ماند ؛ از همین رو با دادن اطمینان به شکات پرونده که موفق به شناسایی متهمان شده اند از آنها دعوت می شود تا جهت طرح شکایت خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه نمایند ؛ همچنین از کلیه شهروندان محترم که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055516 ، 51055573 ، 51055574 و 51055575 در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir