مصاحبه با استاد عباس منش در مورد روانشناسی ثروت
باورهایی است که در ضمیر ناخودآگاه شخص وجود دارد.

سوالاتی درباره روانشناسی

 
سؤال: شما در یکی از سخنرانی‌هایتان گفتید که می‌توانید آینده مالی افراد را پیش بینی کنید؟ می‌توانید بیشتر در مورد این موضوع توضیح بدهید.

پاسخ: بله. اینکه چرا من می‌توانم چنین کاری را انجام بدهم دلیلش این است که جهان دارای قوانین ثابتی است که به راحتی می‌شود با درک این قوانین آینده‌ی خودمان و هر شخصی را پیش بینی کرد. این موضوع اصلاً مسئله‌ی عجیبی نیست و کاملاً بدیهی است. همانطور که با درک قوانین جهان هستی می‌توان پیش بینی کرد فضاپیمای پرتاب شده در چه مداری قرار می گیرد یا در چه زمانی بر کره‌ی ماه می‌نشیند، می توان خیلی از مسائل دیگر را هم پیش بینی کرد.
هر کدام از ما باورهایی در ضمیر ناخودآگاه در مورد پول و ثروت داریم که این باورها مشخص می‌کند در چه جایگاهی قرار می‌گیریم، چقدر ثروتمند و چقدر فقیر و چقدر سرمایه گذار هستیم.  من این باورها را شناسایی کردم و تعدادی سوال و جمله مطرح کردم که وقتی افراد به آن‌ها پاسخ می‌دهند می‌توانیم باورهای پنهان در لایه های زیرین ضمیر ناخودآگاهشان را شناسایی کنیم و متوجه شویم که با این طرز فکر فعلی‌شان در آینده چقدر ثروتمند و یا فقیر خواهند شد و حتی می توانیم با اطمینان بگوییم در گذشته در چه وضعیتی بوده اند. البته می‌توانیم این باورها را تغییر بدهیم و آینده‌ی را به دلخواه خود بسازیم.
آینده را می‌توانیم با تغییر باورها تغییر بدهیم. من معتقدم که تنها عاملی که انسان‌ها را در فقر نگه داشته است، باورهایی است که در ضمیر ناخودآگاه شخص وجود دارد. نگاهی که ما به پول داریم مثلاً:
پول بد و کثیف است
پول باعث می‌شود انسان بدی بشوم و من را از خداوند دور می‌کند
پول باعث می‌شود کبر و غرور بر من حاکم شود و ایمانم را از دست بدهم
فقر معنوی است
ثروتمندان انسان‌هایی هستند که به روش‌های نادرست ثروتمند شده‌اند
و ....
باعث می شود فقیر و یا ثروتمند شویم
من حدود 141 جمله و سوال را در طی تحقیقاتم توانستم شناسایی کنم و با پاسخ به آنها می‌توان با اطمینان گفت که فرد پاسخ دهنده در چه جایگاهی است و در ادامه به چه شرایطی از لحاظ موفقیت مالی خواهد رسید. البته می‌توانم به او راهکارهایی را آموزش بدهم که باورهایش را تغییر بدهد و شرایط مالی اش به طور قابل توجهی تغییر کند.
 
سؤال: آیا خودتان بعد از درک این قوانین، تغییری در زندگی‌تان ایجاد شده است؟
 
پاسخ: بله. من خودم سال‌ها در فضای نامناسب و در فقر و بدبختی زندگی می‌کردم. در شهر بندرعباس در هوای بسیار گرم، کارگری و مسافرکشی انجام می‌دادم. در خانه ای نامناسب که حدود 20 نفر در آن زندگی می‌کردند یک اتاق داشتیم که فقط داخلش می‌توانستیم زنده بمانیم. وقتی که اکثریت کتب موفقیت که تا آن زمان به چاپ رسیده بود را مطالعه کردم، متوجه شدم کسب ثروت یک بازی کاملاً ذهنی است و ربطی به مقدار تلاش فیزیکی من ندارد. من برای فقر برنامه ریزی شده بودم و با تغییر باورهایم جریانی از ثروت به زندگی‌ام وارد شد.
در مدت 2 الی 3 سال درآمدم بیش از 200 برابر افزایش یافت و این نتایج بیشتر به من اثبات کرد تمام شرایط زندگی افراد به علت نوع نگرش و نگاهشان است. این قانون فقط در مورد ثروت نیست. شرایط سلامتی، ارتباطی و.. نیز شامل آن می شود. به طور مثال بنده در حدود 8 سال است که حتی یکبار هم بیمار نشدم و همیشه سالم بودم و هیچ دارویی مصرف نکرده‌ام. در حالیکه در گذشته هر دو یا سه ماه دچار سرماخوردگی سخت می‌شدم و باید زیر سرم می رفتم.
وقتی انسان، خداوند و قوانینش را درک کند همه چیز تغییر خواهد کرد. من برای اینکه این قوانین را در قرآن پیدا کنم سالهاست که در حال مطالعه کلمه به کلمه و آیه به آیه آن هستم. من تمام این قوانین را در کتاب قرآن پیدا کردم و در این زمینه در حال نوشتن کتابی فوق العاده هستم.
موضوعی که خیلی در زندگی به من کمک کرد این بود که هر قدر روی باورها کار می‌کنیم جریان نعمت به زندگی مان اضافه می‌شود و انتهایی برای این داستان وجود ندارد. انسان می‌تواند تا بینهایت روی باورهایش کار کند تا جائیکه اصلاً نمی توانیم بگوئیم تا کجا می تواند پیشرفت کند. البته منظور از تغییر باورها این نیست که در گوشه ای بنشینیم و منتظر باشیم تا یک کیسه پول از آسمان بر ما نازل گردد. به هیچ عنوان اینطور نیست حتماً باید تلاش و اقدام کرد. خود من خیلی وقتها می‌شود که تا دیروقت در دفتر کارم می مانم، اما می‌خواهم بگویم که قبلاً خیلی بیش از الان کار و فعالیت می‌کردم و شبانه روز سر کار بودم اما این نتیجه حاصل نمی‌شد. درست است که باید کار کرد اما کار داریم تا کار.
تلاش فیزیکی با یک باور ثروتمندانه، نتیجه خیلی فوق العاده ای ایجاد می‌کند تا باور فقیرانه. ذهن فقیر هر قدر تلاش فیزیکی انجام بدهد نتیجه ی خاصی نخواهد گرفت.
من یک بسته آموزشی ای را آماده کردم که اگر هر فردی از آن استفاده کند، در مدت یک سال درآمدش تا حداقل 3 برابر افزایش پیدا می‌کند و آنقدر به این بسته ایمان دارم که این محصول را تضمین می‌کنم:
اگر فردی با مطالعه و انجام تمرینات درون این بسته آموزشی در مدت یک سال درآمدش حداقل سه برابر افزایش پیدا نکرد کل هزینه‌اش را عودت خواهم داد. بازخوردی که در سمینارها و همایش‌هایم به صورت حضوری و ایمیل از شرکت کنندگان دریافت کردم نشان دهنده این است که این برنامه آموزشی، نتایج بسیار خوبی برایشان به ارمغان آورده است که باعث تعجب خود آنها نیز شده است.
برای شما و تمامی دوستان سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت را از الله مهربان آرزومندم
با سپاس از شما استاد عباس منش عزیز که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید
 
 
 
گردآوری: گروه خدمات و محصولات سیمرغ
seemorgh.com
منبع:abasmanesh.com