پف فیل خوری نتانیاهو و محمود عباس +تصاویر
محمود عباس که آینده سیاسی خود را در گرو همکاری با صهیونیست ها می بیند از موفقیت‌های جبهه مقاومت نه تنها خوشحال نیست بلکه احساس خطر می‌کند.
کارتونیست ها امروز به جلسه سران کشورهای عضو بریکس در برزیل اشاره دارند ، اقتصادهای نوظهور با وجود روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم سازمان ملل متحد جایگاه خود را تقویت کرده اند ، موضوع غزه و توجه افکار عمومی به این بحران انسانی هم از دیگر مسائلی است که امروز به آن پرداخته شده است .گزیده کاریکاتورهای امروز را ببینید.



همان‌طور که اشاره شده اتحادیه بریکس متشکل از روسیه، چین ، هند ، آفریقای جنوبی و برزیل حجم بزرگی از اقتصاد جهانی را در خود جای داده است. چین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان جهان جایگاه خاصی به این اتحادیه داده است. اعضای بریکس با مشکلات مشابهی مواجهه هستند و علاقه مشترکشان در کنار همگونی جهت گیری های سیاسی به آنها کمک خواهد کرد تا جایگاه خود را در اقتصاد جهانی تقویت کنند.(گلف نیوز)

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/ljjyturty1.jpg

 کارسول لاتوف کارتونیست برزیلی که علاقه زیادی به مقاومت دارد در طرح امروزش روابط ابومازن و نتانیاهو را بررسی کرده است. در تصویر به همراهی این دو تن اشاره شده که نظاره گر قتل و کشتار مردم بی گناه غزه هستند. محمود عباس که آینده سیاسی خود را در گرو همکاری با صهیونیست ها می بیند از موفقیت‌های جبهه مقاومت نه تنها خوشحال نیست بلکه احساس خطر می‌کند.(لاتوف  کارتون)
 
 
صبانح کارتونیست عرب نیوز است که مواضع او بعضا با نظام سعودی چندان هم سو نیست . وی در آخرین کار خود اشاره ای به کشتار زنان و کودکان غزه توسط جنگنده های اف - 16 اسرائیلی دارد . آمارها از شهادت بیش از 200 فلسطینی در حملات هوایی صهیونیست ها به غزه خبر می دهند. (کارتون موومنت)

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/ljjyturty3.jpeg

 نتانیاهو مدتهاست که نمی تواند علاقه خود را برای به راه انداختن یک حمام خون دیگر در غزه مخفی کند. وی که خواهان شکستن مقاومت مردم غزه بود از ایستادگی مردم این منطقه در مقابل زیاده خواهی های ارتش صهیونیستی متعجب شد. نتانیاهو و دولت صهیونیستی از پذیرش طرح مصر برای آتش بس بر این باور بودند که طرحشان برای انحراف افکار عمومی از بحث دو دولت اجرایی خواهد شد . اما نه تنها چنین نشد بلکه اکنون با یک مقاومت سراسری در اراضی اشغالی و اعتراضات بین المللی رو به رو هستند. (کارتون موومنت)

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/ljjyturty4.jpeg
 
و باردیگر بحث آشنای جام جهانی فوتبال و خواب خوش افکار عمومی جهان در زمان برگزاری این مسابقات . کارتونیست ها این موضوع را به خوبی به نمایش می گذارند  به طوری که نشان جام جهانی در کنار تانک های صهیونیستی ترکیبی قابل تفکر را ایجاد کرده است . (کارتون موومنت)
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/ljjyturty5.jpeg

  قوانین آزادی اسلحه از جمله مواردی است که در آمریکا همواره در نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و آغاز کمپین های انتخاباتی مطرح می شود. کارتونیست های آمریکایی در نمایی از نیویورک و ساختمان های بلند اشاره ای دارند به خشونت پنهان جامعه آنگلو ساکسونی . (کارتون موومنت)
 
بمنت کارتونیست آمریکایی اشاره صحیحی به قانون مهاجرت در آمریکا دارد. این کارتونیست در طرحش اشاره می کند که آمریکا با وضع قانون، مهاجران را مجبور به ترک کشور می کند و از سوی دیگر به علت مشکلات اقتصادی و مسائل کار مجبور است آنها را بازگرداند.( چانتانوگا تایمز)

 

کارتونیست آفریقایی اشاره ای دارد به بحث مشکلات مواد غذایی در سودان ، سودان یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی بود که با توطئه آمریکایی - صهیونیستی به دو بخش تقسیم شد . در همین حال مشکلات مواد غذایی و بهداشت مردم هر دو بخش سودان را آزار می‌دهد و غرب و سوداگران تنها مواد معدنی و منابع طبیعی را از آنها می‌ربایند.  (بیویورک تایمز)



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
وضعیت دردناک آب و هوا در سراسر جهان + عکس
خاتمی: ممنوع بودن من بی اساس است
بدهی این مرد قابل شمارش نیست!
اگر شماها نبودید، امام بلد نبود چه کار کند؟!
ظهور چاله ای خوفناک در روسیه +عکس