دردسرساز مقایسه پوتین با هیتلر
برند ریکسینگر» رئیس حزب چپ‌های آلمان اقدام ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان در مقایسه «پوتین با هیتلر» را «بی‌مزه» و بدون پایه ‌تاریخی خواند و از او خواست تا بابت مقایسه‌اش میان روسیه و آلمان نازی عذرخواهی کند.
وزیر دارایی آلمان به دلیل مقایسه اقدام روسیه در کریمه با اقدام آلمان نازی در چکسلواکی سابق، با موجی از انتقاد روبرو شده است.

 «برند ریکسینگر» رئیس حزب چپ‌های آلمان  اقدام ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان در مقایسه «پوتین با هیتلر» را «بی‌مزه» و بدون پایه ‌تاریخی خواند و از او خواست تا بابت مقایسه‌اش میان روسیه و آلمان نازی عذرخواهی کند.

وی گفت که وزیر حق ندارد حرف‌های بی‌مورد بزند و  باید به دلیل این حرف معذرت‌خواهی کند در غیر اینصورت مرکل باید این کار را انجام دهد.

«رالف اشتگنر» معاون فدرال حزب سوسیال دموکرات هم به روزنامه آلمانی هندلزبلات گفت که هیچ‌کس نمی‌تواند این را انکار کند که چنین مقایسه‌ای به خصوص در شرایط فعلی بسیار زیان‌بار است و این اظهارات قطعا سودمند نخواهد بود.

وزیر دارایی ‌آلمان به تازگی سیاست روسیه در کریمه را با اقدام هیتلر در سال 1938و جدا کردن مناطق آلمانی زبان از چکسلواکی سابق مقایسه کرده و در گفتگو با دانش‌آموزان گفته بود که «از این موارد در تاریخ وجود داشته است. اگر حکومت کیف نتواند آرامش برقرار کند، ممکن است روسیه این را بهانه‌ای برای لشگرکشی کند.»

هیچ‌کس را با آدلف هیتلر مقایسه نکردم

وزیر دارایی اما مقصر اصلی در این جنجال را رسانه‌ها می‌داند. او می‌گوید که «هیچ‌کس را با آدلف هیتلر مقایسه نکرده است». وی در برنامه پربیینده کانال یک تلویزیون ‌آلمان گفت: «من آنقدر احمق نیستم که کسی را با هیتلر مقایسه کنم.» او اضافه کرد: «من فقط سعی کردم اوضاع کریمه را برای دانش‌آموزان توضیح دهم و از آن حرف‌ها یک جمله بدون پس و پیش آن منتشر شده است.»

با این حال دولت ‌آلمان روز گذشته تلاش کرد این سخنان را کمی تعدیل کند. وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته سفیر آلمان را برای ادای توضیح فراخواند.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
کره شمالی: جهان را شگفت زده خواهیم کرد
چگونه مرزبان‌ها ربوده شده ایران آزاد شدند؟؟؟
احمدی نژاد: ظلم بنی‌امیه ماندگار نبود، این دولت هم ماندنی نیست!
خودكشی مادر پس از قتل پسر هفت ساله اش
اعتراف عامل آتش سوزی مرگبار در نوشهر