اطلاعات تکان دهنده درباره گذشته رهبر داعش
با مطرح شدن نام ابوبكر بغدادی بعنوان خلیفه مسلمین، نبیل نعیم، یكی از سلفی‌ها مصری در گفت وگو با كانال ماهواره‌ای "البلد" نكات مهمی را درباره رهبر گروه تروریستی داعش فاش كرد.
نبیل نعیم می‌گوید: ابوبكر بغدادی با نام اصلی "ابراهیم عواد البكری" مدتها در زندانهای آمریكا در عراق به سر برد اما ناگهان آمریكایی‌ها در سال 1385 و درحالی كه در آن زمان هیچ فردی مورد عفو آمریكایی‌ها قرار نمی‌گرفت،‌ او را آزاد كردند. او پس از آزاد شدن به ابومصعب زرقاوی پیوست و آمریكایی‌ها یك ماه پس از آزادی البغدادی توانستند مقر زرقاوی را بمباران كنند و رهبر القاعده در بلاد الرافدین را بكشند. این فرد سلفی می‌افزاید: البغدادی 20 الی 30 میلیون دلار برای راه‌اندازی گروه تروریستی داعش برای نابودی تشكیلات القاعده در عراق هزینه كرد.

او هر جا كه می‌رفت و با فرماندهان نظامی القاعده در عراق ملاقات می‌كرد، آمریكایی‌ها ساعتی بعد آنجا را بمباران می‌كردند، به همین دلیل است كه القاعده به داعش با دیده شك نگاه می‌كند. آنها (داعش و القاعده) در ابتدای كار قصد متحد شدن را داشتند ولی دیدیم سرانجام با یكدیگر درگیر شدند. نبیل نعیم می‌افزاید: من مدتی در زندان بودم و وقتی آزاد شدم محتاج یك لقمه نان بودم ولی همه دیدند كه یك مرتبه البغدادی صاحب میلیون‌ها دلار شد و 600 الی 700 خودروی شاسی بلند به دست آورد.

همه این اموال توسط قطر برای داعش هزینه می‌شد و تركیه در تسلیح آنها نقش ایفا می‌كرد. هدف از این كار از بین بردن القاعده در بلاد الرافدین بود و ایجاد تشكیلاتی كه بتوانند آن را برای رسیدن به اهداف خود كنترل كنند.آمریكایی‌ها با داعش توانستند به سراغ بشار اسد بروند و با او بجنگند و اكنون در عراق بوسیله داعش درحال پیاده كردن نقشه‌های خود هستند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jomhuorislami.com

مطالب پیشنهادی :
پدر فرمانده داعش: پسرم از بیکاری به‌ تندروها پیوست
مسکن های اجاره ای و اجاره به شرط تملیک!
طراحی باتری‌های قابل شارژ جدید با ظرفیت ذخیره بالاتر
گناه بزرگ وزیر علوم مشخص شد!
شباهت نوه صدام و ابوبکر البغدادی+عکس