3 روز عزای عمومی به نشانه همبستگی با فلسطینیان!
دولت ترکیه به نشانه همبستگی با فلسطینیان ساکن نوار غزه که مورد هدف حملات خونین ارتش اسرائیل قرار گرفته اند، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ترکیه تهاجم خونین ارتش اسرائیل به منطقه تحت محاصره نوار غزه را کشتار دسته‌جمعی فلسطینیان توصیف کرد و برای بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان این حمله و اعلام همبستگی با فلسطینیان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

در شرایطی که شمار شهدای فلسطینی تهاجم ارتش اسرائیل به نوار غزه از 500 تن نیز فراتر رفته است، بولنت آرینچ، معاون نخست‌وزیر ترکیه، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ما کشتار فلسطینیان نوار غزه را توسط اسرائیل به شدت محکوم و از صبح روز سه‌شنبه به مدت سه روز در کشور عزای عمومی اعلام می‌کنیم.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نیز تهاجم ارتش اسرائیل به نوار غزه را نسل‌کشی دانسته است. اردوغان همچنین با تشبیه کردن ذهنیت برخی از اسرائیلی‌ها با ذهنیت هیتلر، خشم اسرائیل و متحدان آن از جمله آمریکا را برانگیخته است. نخست وزیر ترکیه در جریان یک سخنرانی در میان حامیانش در استان اوردو واقع در حاشیه دریای سیاه گفت: اسرائیل یک بار دیگر غزه را هدف قرار داده و کودکان بیگناهی را که در ساحل بازی می‌کردند، کشته است. اسرائیل همواره آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان را مورد انتقاد قرار می‌دهد اما این بار خودش دست هیتلر را در انجام اقدامات وحشیانه از پشت بسته است.

بولنت آرینچ خاطر نشان کرد، دولت ترکیه در مخالفت با تهاجم اسرائیل به نوار غزه موضعی قاطع اتخاذ کرده است و از آنچه که درست است، حمایت می‌کند.
 


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
پوشش عجیب فلسطینی ها در نبردهای غزه +عکس
تهران ، منطقه 18 ، محله نسیه برها
داعش زن ۲۶ ساله سوری را سنگسار کرد + عکس
توضیح حسینیه ارشاد درباره خبر درگیری
سئوال جالب یک نماینده مجلس از وزیر راه...