جنگ غزه؛ دختری که بعد مرگ مادر به دنیا آمد+ عکس
مادر این کودک در یکی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی کشته شده است. برای مدتی هم اکسیژن به او نرسیده و شانس زنده ماندنش پنجاه درصد است.
 دختری که روز جمعه در بیمارستانی در غزه به دنیا آمد، کم‌سن‌ترین قربانی حملات ۱۹ روز گذشته است که جان به در برده است. او نه نام دارد، نه مادر. دو هفته زود‌تر از آنچه که باید به دنیا آمده و با دستگاه کمکی زنده مانده است.

مادر این کودک در یکی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی کشته شده است. برای مدتی هم اکسیژن به او نرسیده و شانس زنده ماندنش پنجاه درصد است.

پزشکی که او را از شکم مادر مرده بیرون کشیده به خبرنگار بی‌بی‌‎سی در غزه می‌گوید از اتفاقی که به چشم دیده "عصبانی و غمگین" است. می‌گوید او را مثل کودک خودش می‌داند.

مادر کودک یک‌روزه زیر آوار خرابی‌ها گرفتار و زنده به گور شد. او راهی برای فرار از اوضاع نداشت.

زنان باردار بسیاری مانند او در بحران غزه گرفتار شده‌اند.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد درباره حفاظت از سلامت و بهداشت زنان و دسترسی آنان به زایمان ایمن ابراز نگرانی کرده است.

به گفته این نهاد سازمان ملل متحد، ۴۵ هزار زن در حال حاضر در غزه به مراقبت‌های پیش از زایمان نیاز دارند.

از این تعداد، پنج هزار نفر جزو ۱۴۰ هزار نفری هستند که آواره شده و به مدرسه‌های زیر پوشش سازمان ملل متحد پناه برده‌اند.

به دلیل شرایط بحرانی، فشار عصبی و ترس‌های آنی، ممکن است زایمان این زنان پیچیده و مشکل دار شود. آن هم در شرایطی که مراقبت‌های پزشکی لازم هنگام زایمان وجود ندارد.

دکترباباتوند اوسوتیمهین، مدیر صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از اسرائیل خواسته اجازه دهد زنان باردار به‌طور خاص به بخش‌های بیمارستانی ویژه زایمان دسترسی داشته باشند.

چند مرکز زایمان اضطراری که توسط صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در غزه دایر شده بود، در حال حاضر قابل استفاده نیست. فقدان این مراکز زنان باردار را در خطر قرار خواهد داد.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از اعضای شورای امنیت خواسته زود‌تر کاری برای توقف بحران غزه انجام دهند وگرنه، مادران و کودکان بیشتری جانشان به خطر خواهد افتاد.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
انتشار اولین عکس از خودروی رهبر داعش
باد خنک صلواتی در راهپیمایی!+ عکس
این کار پس از تجاوز صورت می گیرد
روحانیون در دیدار با رئیس‌جمهور چه گفتند؟
قیمت بلیت قطار ۱۰ درصد گران شد