بوکوحرام همسر نخست وزیر را هم دزدید!
البته هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان این بمباران در منطقه منتشر نشده است و پلیس خبر داده که نیروی پیشتیبانی زیادی به همراه یگان ویژه راهی منطقه شده اند.
گروه تروریستی بوکوحرام روز یکشنبه همسر نخست وزیر و یکی از رهبران سنتی کامرون را ربودند. این اتفاق در پی حمله این گروه تروریستی به منطقه هم مرز با نیجریه رخ داد که طی آن شش نفر هم کشته شدند.

در شرایطی که ابتدا درباره ربوده شدن همسر نخست وزیر کامرون تردیدهایی وجود داشت ولی پلیس محلی با ارائه گزارشی به این تردیدها پایان داد: «بوکو حرام افراد زیادی را ربوده اند که در بین آنها همسر نخست وزیر هم است».

ظاهرا این حمله ساعت 5 رخ داده و هدف آن هم قصر سلطان کلوفاتا بوده است.

یکی از نزدیکان خانواده سلطان که در محل حاضر بوده درباره این اتفاق به خبرگزاری فرانسه گفت: «دو حمله همزمان رخ داد که یکی متوجه قصر سلطان، سنی بوکار، بود و دیگری هم خانه امادو علی، را نشانه رفته بود. در این حمله 4 نفر کشته شدند که برادر کوچک سلطان یکی از آنها است. سلطان، همسر و فرزندانش هم ربوده شده‌اند».

البته پلیس محلی هم در گزارشش به مورد مشابهی اشاره کرده است: «بوکوحرام افراد زیادی را ربوده اند که در بین آنها سلطان، همسر نخست وزیر و بسیاری نظامی هم بوده اند».

طبق گزارش پلیس چهار غیر نظامی و دو نظامی هم در این حمله کشته شده اند و ضمن اینکه بوکوحرام اتومبیل هایی که در محل سکونت نخست وزیر بوده را هم پنهان کرده اند.

این در شرایطی است که افسر پلیسی در منطقه کلوفاتا از حمله هواپیماهای شکاری به این منطقه بعد از حادثه خبر داد و گفت: «هواپیماهای شکاری وارد صحنه شدند و منطقه را بمباران کردند».

البته هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان این بمباران در منطقه منتشر نشده است و پلیس خبر داده که نیروی پیشتیبانی زیادی به همراه یگان ویژه راهی منطقه شده اند.

شرایط در شمال کامرون جایی که هم مرز با نیجریه است و گروه تروریستی بوکوحرام در آن ساکن است مدت ها ناآرام است. همین پنج شنبه گذشته دو نظامی کامرونی در درگیری با افراد بوکوحرام که قصد حمله به شهر مرزی را داشتند جان خود را از دست دادند. کامرون مثل دیگر کشورهای همسایه بعد از ربوده شدن 200 دختر دانش آموز توسط بوکوحرام نیروهایش برای مقابله با بوکوحرام را تجهیز کرده است.
 
از سال 2009 تا به حال بوکوحرام در نیجریه حملات تروریستی گسترده ای انجام داده که طبق گزارش ها تا به حال بیش از دو هزار نفر را تا ماه اوت 2014 کشته اند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

مطالب پیشنهادی :
موضع جنجالی علیه مقاومت فلسطین +عکس معنادار
اعلام حالت آماده‌ باش برقی در تهران
"گاوبندی" جبهه پایداری؟!
درخواست برای حضور حسن روحانی در قامت خطیب نماز جمعه
فاضلی: چرا اصناف وزیر ندارند؟