سازمان ملل در عراق وضعیت اضطراری اعلام کرد
در پی پیشروی‌های تروریست های داعش در شمال عراق، سازمان ملل متحد در سراسر این کشور وضعیت اضطراری بسیار جدی اعلام کرده است.
مقامات کردستان عراق در استان دوهوک می‌گویند حدود ۱۵ هزار آواره جنگی به این منطقه پناه آورده اند و تامین غذای مورد نیاز آنها با اتکا به کمک های ساکنان محلی، که جمعیت‌شان به مراتب کمتر است شمار جنگ زدگان، کار دشواری است.

آمریکا گفته است که احتمال انجام عملیات نجات برای هزاران نفری که به کوهستان سنجار پناه برده‌اند کم است اما در عین حال وعده داد که ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این مناطق ادامه خواهد یافت.

سازمان ملل متحد برآورد کرده است که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در اثر جنگ داخلی عراق آواره شده‌اند.

سازمان ملل همچنین شرایط اضطراری در سه کشور دیگر یعنی سوریه، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی را نیز به همان میزان عراق جدی و وخیم توصیف کرده است.

نیکولای ملادنوف، نماینده ویژه سازمان ملل گفت که اعلام "وضعیت اضطراری مرحله ۳" به بسیج بیشتر نیروها، و منابع مالی، غذایی و کالا به منظور کمک رسانی به هزاران نفر که در اثر این بحران مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند کمک می‌کند.

ملادنوف در ادامه گفت که وضعیت آوارگان در سنجار همچنان وخیم است.

سازمان ملل متحد هشدار داده بود که ده‌ها هزار نفر آواره در کردستان عراق که از برابر شبه‌نظامیان دولت اسلامی به کوهستان گریخته‌اند، همچنان در این محل گرفتار آمده اند و 'برای نجات جانشان به امدادرسانی نیاز دارند'.

جمعیت آوارگان را عمدتا اقلیت‌های مذهبی، به خصوص ایزدی‎ها تشکیل می‌دهند.

آمریکا همچنین حال اعلام کرده است که یک گروه از ارتش این کشور که برای ارزیابی موقعیت به کوهستان سنجار رفته بود، وضعیت را بهتر از قبل برآورد کرده است.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

مطالب پیشنهادی :
آن که پنهانی از جنگ غزه سود کرد
تعداد کشته‌ شدگان سانحه هوایی مهرآباد کم شد!
بانوی ایرانی نخستین برنده زن "مدال فیلدز" ریاضی شد+ تصاویر
از سرنوشت 3 رئیس جمهور قبل عبرت بگیرید
زمان واریز یارانه نقدی مرداد ماه اعلام شد