اسرائیل شکست مذاکرات را اعلام کرد
دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی رسما شکست مذاکرات میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت را اعلام کرد.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیری اسرائیل با اعلام این مطلب، تاکید کرد که مذاکرات برای آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی شکست خورده و با شرایط کنونی دیگر پیگیری نخواهد شد.نتانیاهو همچنین از هیات مذاکره کننده اسرائیلی که در قاهره که برای مذاکره غیر مستقیم با نمایندگان گروه‌های مقاومت به مصر سفر کرده‌اند خواسته تا به تل‌آویو بازگردند.

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز با صدور بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول شکست مذاکرات غیر مستقیم قاهره میان هیات‌های فلسطینی و نمایندگان اسرائیل با میانجی گری مصر معرفی و تاکید کرد که مسئولیت عواقب این امر بر عهده تل‌آویو خواهد بود.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که طفره رفتن اسرائیل مانع دست یابی به توافق آتش بس دائم شده است.

ابوزهری تاکید کرد که در صورت عدم دست یابی به توافق آتش‌بس، حماس خود را برای هر احتمالی آماده کرده است.

هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی روز گذشته با تمدید آتش بس به مدت 24 ساعت موافقت کردند تا مذاکرات قاهره تحت نظارت مصر ادامه یابد که این آتش‌بس تا ساعاتی دیگر به پایان می رسد و مذاکرات نیز با فرا خوانده شدن هیات اسرائیلی متوقف شده است.

حماس پیشتر اعلام کرده بود که این آخرین دور آتش بس خواهد بود و در صورتی که توافقی حاصل نشود، جنگ دوباره آغاز خواهد شد.

در پی شکست مذاکرات و لغو آتش‌بس، رژیم صهیونیستی مناطق مختلف غزه را هدف بمباران هوایی و گلوله‌باران توپخانه‌ای قرار داده و از زمان شکسته شدن آتش بس غزه بارها هدف حملات اسرائیل قرار گرفته است.

گروه‌های مقاومت نیز با پرتاب موشک به شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین به اقدامات اسرائیل پاسخ گفته‌اند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
7 زن خطرناک داعش را بشناسید
دفاع سید محمد خاتمی از فرجی‌دانا
پشیمانی عضو هیات رییسه درباره شبنامه علیه روحانی
یک سرنوشت بسیار تلخ! + عکس
فرزند خلبان آنتونف 140: پدرم خلبان اف 5 بود