احتمال مرگ جیمز فولی در یک سال گذشته
بثینه شعبان سخنگوی بشار اسد اعلام کرد که احتمالا داعش جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی را یک سال پیش به قتل رسانده است.
دیلی میل نوشت: بثینه شعبان سخنگوی بشار اسد اعلام کرد که احتمالا داعش جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی را یک سال پیش به قتل رسانده است.وی افزود: جیمز فولی اولین بار از سوی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه بازداشت شده و به داعش فروخته شده است که اعضای این گروه تروریستی با وحود آنکه وی را یک سال پیش به قتل رسانده اند، هم اکنون تصویر وی را منتشر می کنند.

بر اساس این گزارش سرکردگان گروه داعش هفته گذشته ویدئویی به نام "پیامی به آمریکا" را در سراسر جهان منتشر کردند که حکایت از سربریدن این روزنامه نگار آمریکایی داشت.

از سوی دیگر خانواده فولی 12 آگوست نامه ای را از داعش دریافت کردند که در آن این روزنامه نگار آمریکایی تهدید به قتل شده بود و گلوبال پست متن این نامه را منتشر کرد. کارشناسان نیز روز گذشته اعلام کردند که تصاویر سر بریدن این روزنامه نگار جعلی نبوده و حقیقت دارد.

ساندی تایمز نیز در همین رابطه گزارش داد که سرویس های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا توانستند هویت فردی را که گردن خبرنگار آمریکایی را زده بود، شناسایی کنند. این فرد یک شهروند انگلیسی است که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه سفر کرده است و لقب او در این گروه تروریستی "جان جهادی" است و نام او عبدالماجد عبدالباری و 23 ساله است.

وی همراه با مادر و پنج عضو دیگر خانواده در غرب لندن و در یک خانه یک میلیون پوندی زندگی می کرده است که از سال گذشته خانواده را ترک کرده و به سوریه رفته است. همچنین گفته شده پدر این فرد مصری و از نزدیکان اسامه بن لادن بوده است.

دیلی میل در ادامه این گزارش می نویسد که حدود 500 انگلیسی و همچنین صدها تبعه آمریکا و کانادا همگام با گروه تروریستی داعش در سوریه می جنگند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
فروش اجساد، منبع درآمد جدید داعش!
قطارمسافربری مشهد-تهران جان نوجوان 16 ساله را گرفت
سرنگونی پهپاد جاسوسی اسرائیل توسط سپاه
وضعیت پرونده مقام ارشد دولت دهم به کجا رسید؟
فاطمه‌هاشمی دوباره میکروفن صداوسیما را پائین‌آورد + تصاویر