اعلام وضعیت جنگی میان آمریکا و داعش
کاخ سفید رسما اعلام کرد وضعیت موجود میان آمریکا و افراط گرایان داعش را جنگی می‌داند.
 خبرگزاری نهارنت گزارش داد؛ در مصاحبه‌های تلویزیونی اخیر وزیر امور خارجه  آمریکا به نظر می‌رسید که وی از اطلاق وضعیت جنگی به عملیات آمریکا در عراق و سوریه علیه گروه تروریستی داعش اجتناب می‌کند.

با این حال «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید به صراحت اعلام کرد که همانگونه‌ای که آمریکا با القاعده و وابستگان آن در سراسر دنیا در حالت جنگی به سر می‌برد، در مقابل داعش نیز ما در وضعیت جنگی قرار داریم.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز در بیاناتی مشابه جاش ارنست، وضعیت جنگی میان آمریکا و داعش را تایید کرد.

بنا بر اخبار قرار است اوباما برای مشورت با فرماندهان ارشد نظامی آمریکا که مسئولیت عملیات‌های آمریکا در خاورمیانه را به عهده داشته‌اند روز چهارشنبه به مشورت بپردازد.

پنج‌شنبه گذشته جان کری در سفر خود به خاورمیانه و دیدار با برخی از سران کشورهای منطقه تلاش کرد تا آنها را متقاعد کند به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش بپیوندند. در این دیدارها جان کری از کاربرد و اصطلاح «جنگ با داعش» به طور عمد خودداری کرد تا از تشدید تب جنگ در خاورمیانه اجتناب کند.

جان کری در مصاحبه خود با شبکه سی.بی.اس از مبارزه با داعش تحت عنوان «عملیات مبارزه با تروریسم» یاد کرد و این عملیات را درازمدت خواند. وی افزود: به نظر من استفاده از واژه «جنگ» درست نیست، اما در واقع همه ما در تلاشی جهانی برای محدود کردن اقدامات تروریستی درگیر شده‌ایم.

پیشروی‌های سریع گروه تکفیری داعش در عراق موجب شد که مقامات آمریکایی مبارزه با این گروه تروریستی را تشدید کنند. قتل دو تن از خبرنگاران آمریکایی به دست اعضای این گروه نیز مزید بر علت شد تا آمریکا داعش را به عنوان خطری علیه امنیت ملی خویش تلقی کرده و به طور جدی‌تر مبارزه با آن را در دستور کار قرار دهد.

 چهارشنبه گذشته اوباما استراتژی خود برای مبارزه با داعش را به طور رسمی اعلام کرد. بنا بر اظهارات اوباما، آمریکا قصد دارد ضمن افزایش حملات هوایی خود به مواضع داعش در عراق، مواضع این گروه در سوریه را نیز هدف قرار دهد. وی همچنین از تلاش برای شکل‌دهی به ائتلافی بین‌المللی و با حضور کشورهای منطقه خاورمیانه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
وقتی داعشی‌ها به جان یکدیگر می‌افتند
افتتاح مسیری که مسافر ندارد!
ازدواج عماد هاشمی رفسنجانی جنجالی شد
هنوز مزاحم تلفنی وجود دارد؟!
خانواده آیت‌ الله مهدوی کنی از پیامک‌ ها گلایه داریم