دیوید کامرون : قاتل داعشی را به حال خود رها نمکنیم
داعش روز شنبه با پخش یک فیلم ویدیویی روی شبکه اینترنت، از سربریدن دیوید هینز تبعه انگلیس خبرداد.
 دیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس اقدام گروه تروریستی ˈداعشˈ به سربریدن ˈدیوید هینزˈ تبعه این کشور را بشدت محکوم کرد و هشدار داد که عاملان ˈاین جنایت زشتˈ را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

وی در بیانیه ای که از سوی نخست وزیری منتشر شد ضمن ابراز همدردی با خانواده دیوید هینز گفت: ما از همه توان خود برای دستگیری این قاتلان و سپردن آنها به دست عدالت استفاده خواهیم کرد.

داعش روز شنبه با پخش یک فیلم ویدیویی روی شبکه اینترنت، از سربریدن دیوید هینز تبعه انگلیس خبرداد.

این گروه در توجیه اعدام گروگان انگلیسی اعلام کرد که این اقدام در واکنش به تصمیم لندن برای شرکت در 'ائتلاف شیطانی' و همکاری با واشنگتن علیه داعش صورت می گیرد.

'دیوید هینز'44 ساله ماه مارس - فروردین - سال گذشته توسط گروهک داعش در سوریه ربوده شده بود.

این گروه اخیرا جیمز فولی و استیون ساتلوف دو خبرنگار آمریکایی را نیز به شیوه ای مشابه سربرید.

آمریکا و انگلیس که خود از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی رخدادهای اخیر مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با این گروه شده و برخی کشورها نیز با حمایت از آن، قول همکاری داده اند.

بنا به اعلام رسانه های خبری، کشورهایی که زمانی پشتیبان گروه هایی همانند داعش بودند در حال حاضر به هدفی برای این گروه ها تبدیل شده اند. کشورهای مذکور می گویند اکنون به این نتیجه رسیده اند که هر چه زودتر باید جلوی گسترش این افراط گرایی ها و خشونت ها را گرفت و منطقه را از لوث وجود آنها پاک کرد.

با این حال، کارشناسان معتقدند که این رویکرد آمریکا و همپیمانان او، راهی برای دخالت نظامی مجدد در منطقه است.

گروه تکفیری داعش که از حمایت جبهه عربی و غربی برخوردار است و در عراق و سوریه مرتکب جنایات وحشیانه ای شده، فعالیت های خود را ابتدا از سوریه آغاز کرد و پس از آن با راه اندازی مجموعه ای از حملات در عراق که با پشتیبانی بقایای رژیم 'بعث' همراه بود، برخی از شهرهای این کشور را همچون 'رمادی'، 'فلوجه' و 'موصل' اشغال کرد.

ارتش های عراق و سوریه با بازیابی اعتماد و تقویت توان اطلاعاتی و نظامی خود در هفته های اخیر موفق شده اند علاوه بر جلوگیری از پیشروی تروریست ها، بسیاری از مناطق اشغال شده توسط آنها را پس بگیرند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
وقتی داعشی‌ها به جان یکدیگر می‌افتند
خاتمی به رهبر انقلاب نامه نوشت
صاحبان بانک های غیردولتی چه کسانی هستند؟ +عکس
متن نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب چه بود؟
دبیر کل سازمان ملل و اقدام ضدایران