کامرون: سلاخی تبعه ما ربطی به اسلام ندارد
ما ملتی صلح جو هستیم اما در مقابل تهدید و اقداماتی این چنینی دست بسته نمی‌نشینیم و تهدیدات علیه خود و همپیمانان‌مان را با قاطعیت پاسخ می‌گوییم.
 نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به بریده شدن سر یک تبعه این کشور به دست داعش اعلام کرد که اینگونه کارها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و تأکید کرد، عاملان چنین جنایاتی را مجازات خواهد کرد. شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد: دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس دراولین اظهار نظر خود پیرامون سر بریدن یک تبعه انگلیس به دست اعضای داعش گفت: نباید اینگونه اقدامات به اسلام نسبت داده شود. آنچه که ما شاهد آن بودیم هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. وحشی‌هایی که چنین اقدامی انجام می‌دهند مسلمان نیستند.

وی ادامه داد: ما ملتی صلح جو هستیم اما در مقابل تهدید و اقداماتی این چنینی دست بسته نمی‌نشینیم و تهدیدات علیه خود و همپیمانان‌مان را با قاطعیت پاسخ می‌گوییم.

نخست‌وزیر ادامه داد: داعش به تهدیدی علیه خاورمیانه و تمام جهان تبدیل شده و ما با آمریکا و اروپا و دیگر همپیمانان خود برای ریشه کن کردن آن همکاری می‌کنیم. ما کمک‌های خود به عراق برای رویارویی با تروریسم را افزایش می‌دهیم.

کامرون گفت: هواپیماهای اطلاعاتی و ترابری ما فعالیت‌های خود علیه تروریست‌ها را در خاورمیانه افزایش می‌دهند اما انگلیس بنا ندارد به خاورمیانه نیرو اعزام کند بلکه ما به هم پیمانان خود در این راستا کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما به کمک‌های انسان دوستانه خود به آوارگان به سوریه وعراق ادامه می‌دهیم و تدابیر امنیتی در داخل انگلیس را نیز برای رویارویی با داعش و تروریست‌ها تشدید خواهیم کرد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
داعش‌ گروگان‌ انگلیسی‌ را سر برید! +تصاویر
حسادت های من زندگی برادرم را سیاه کرد
عیادت مجازی ده ها هزار نفر از رهبر انقلاب
روزی که وزیر نفت ایران تا پای مرگ رفت
متن نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب چه بود؟