این زن فقط برای مطلب گذاشتن در فیسبوک اعدام شد ؟
داعش از این زن خواسته بود توبه کند در غیراین صورت اعدام می شود.
 براساس آمارهای منتشر شده، حدود 3 هزار اروپایی نیز در گروه داعش حضور دارند. آمارها نشان می دهد تعداد اروپایی هایی که برای جنگ در صف گروه های افراط گرا به سوریه رفته اند به شکل ملموسی افزایش یافته است.

"جیل دی کرشوف" هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا در این باره گفت: امکان افزایش این آمار در ماه های آینده وجود دارد.

وی افزود: حملات هوایی آمریکا و گروه های هم پیمان به مواضع داعش و دیگر گروه های افراط گرای اسلامی در سوریه و عراق باعث شده انگیزه افراد در اروپا برای سفر به این دو کشور افزایش یابد.

بیشترین تعداد اروپایی های عضو داعش از کشور فرانسه و بریتانیا هستند. سازمان اطلاعاتی امنیتی آمریکا (سی آی اِی) معتقد است تعداد جنگجویان داعش تاکنون به 31 هزار نفر می رسد که سه برابر برآوردهای گذشته است.

همچنین گزارش ها نشان می دهد مثلا افرادی که از بریتانیا به داعش پیوسته اند؛ جوانان سرخورده و ناامیدی هستند که احساس می کنند در جامعه منزوی اند.اکثر این افراد از خانواده های مسلمانی هستند که سال ها پیش به بریتانیا مهاجر کرده اند.

کشورهای اروپایی نیز در روزهای اخیر شاهد بازداشت هواداران و حامیان داعش است. ژاپن هم از پیوستن 9 نفر از شهروندان این کشور به داعش خبر داد. در آلمان هم یکی از شهروندان این کشور را پس از بازگشت از سوریه بازداشت کرد.

در اسپانیا هم شماری از افراد مراکشی تبار به اتهام تلاش برای سازماندهی افراد و اعزام آنها برای عضویت در داعش بازداشت شدند. گزارش های دیگری هم می گویند حدود 54 هزار نفر از 87 کشور جهان در گروه های مختلف افراط گرای اسلامی در خاورمیانه حضور دارند. در میان آنها، 14 هزار نفر از چچن هستند.

آمارها می گویند 12 هزار شهروند از عربستان سعودی و یک هزار نفر از کشورهای شرق و جنوب آسیا نیز به گروه های افراط گرای اسلامی در خاورمیانه پیوسته اند.

داعش یک فعال زن را پس از انتقادات فیس بوکی اش، اعدام کرد.

نماینده سازمان ملل متحد در عراق در بیانیه ای اعلام کرد داعش خانم "سمیره النعیمی" وکیل دادگستری و فعال برجسته حقوق بشر را به دلیل انتشار انتقاداتی در فیس بوک، اعدام کرده است.

وی در فیس بوک از تخریب اماکن مذهبی و دینی توسط داعش انتقاد کرده بود و پس از آن توسط داعش از منزل مسکونی اش ربوده شد. او پس از این در دادگاه داعش، به ارتداد محکوم شد و پس از 5 روز در مراسم علنی به ضرب گلوله اعدام شد.

داعش از این زن خواسته بود توبه کند در غیراین صورت اعدام می شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asreiran.ir

مطالب پیشنهادی :
ایرانی نابینا نماینده ایالت واشنگتن شد
40 روز بعد از سقوط مرگبار آنتونوف
آرامش سطل آب یخ پس از همسرکُشی!
مالکیت واتس‌ آپ به فیسبوک رسید
پیش‌بینی قیمت طلا در چند روز آینده