انتشار فیلم جدید گروگان انگلیسی داعش
در این پیام از استراتژی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برای استفاده از حملات هوایی و "نیروهای زمینی نیابتی عراق و کرد" علیه شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه انتقاد می‌کند.
شبه نظامیان داعش سومین فیلم از جان کانتلی، روزنامه‌نگار انگلیسی را منتشر کردند که در آن این گروگان پیام تبلیغاتی از پیش نوشته شده‌ای را در انتقاد از استراتژی رییس جمهوری آمریکا در عراق و سوریه ارائه می‌دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ "جان کانتلی" که از دو سال پیش اسیر شبه نظامیان داعش است با به تن داشتن یک لباس سرهمی نارنجی رنگ همانند لباس زندانیان گوانتانامو، مستقیما به دوربین نگاه کرده و با استفاده از لحنی تاثیرگذار متن را ارائه می‌دهد.

وی در این پیام از استراتژی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برای استفاده از حملات هوایی و "نیروهای زمینی نیابتی عراق و کرد" علیه شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه انتقاد می‌کند.

جان کانتلی درست پشت همان میزی که در فیلم‌های پیش نیز مشاهده شده بود نشسته و می‌گوید: حملات هوایی برای نشانه گرفتن اهداف خاص مناسب هستند اما برای تصرف و کنترل منطقه خوب نیستند. برای این منظور شما نیازمند نیروهای کارآمد و منظم هستید و به سختی می‌توان تصور کرد که چگونه این ارتش نامنظم با تاریخ طولانی ناکارآمدی (ارتش عراق) می‌خواهد یک پیاده نظام معتبر و قابل قبول تشکیل دهد.

وی افزود: سازماندهی ارتش عراق برای یک ارتش مبارز مناسب ماه‌ها زمان می‌برد و ارتش آزاد سوریه یک نیروی بی‌نظم، فاسد و ناکارآمد نیست.

جان کانتلی نخستین بار دو هفته پیش در مقابل دوربین ظاهر شده و از یکسری فیلم‌های ویدیویی که "داستان واقعی داعش" را ارائه می‌دهند، خبر داد.

از پایان سال 2012 میلادی که جان کانتلی در سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه اسیر شد، این نخستین بار است که خبری از وی شنیده می‌شود.

تحلیلگران گفتند، این فیلم حاکی از تغییری در تاکتیک‌های داعش است که پیش‌تر فیلم‌هایی از سر بریدن گروگان‌های غربی منتشر کردند.

دومین فیلم از جان کانتلی 43 ساله هفته گذشته منتشر شد که در آن گفت: رییس جمهوری آمریکا درگیر جنگ خلیج فارس سوم نیز شده که یک جنگ ناموفق دیگر محسوب می‌شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
کیم جونگ اون زیر تیغ رفت
وزیر اطلاعات در آن روزهای دور + عکس
خدمت سربازی 24 ماهه شد
توهین سفارتخانه‌های خارجی به متقاضیان ویزا
تفاوت آنچه که ظرف گفت با آنچه کیهان نوشت !!!