به برلین مهاجرت و اسرائیل گران را ترک کنید
این خبر به همراه عکس فیش خرید از سوپرمارکتی در برلین و یک بسته پودینگ شکلاتی که به گرانی موادغذایی و مقایسه قیمتها با اسرائیل اشاره کرده، منتشر شده است
هفته گذشته بسیاری از خبرگزاری‌های آلمانی و روزنامه «هاآرتص اسرائیل» به بازتاب  خبر فراخوان جوان بیست و پنج ساله­ اسرائیلی مقیم برلین، در صفحه­ فیس­بوک خود با عنوان « به برلین مهاجرت و اسرائیل گران را ترک کنید» پرداخته­ اند. این خبر با واکنش منفی بسیاری از دولتمردان اسرائیلی مواجه شده است.

این خبر به همراه عکس فیش خرید از سوپرمارکتی در برلین و یک بسته پودینگ شکلاتی که به گرانی موادغذایی و مقایسه قیمتها با اسرائیل اشاره کرده، منتشر شده است.

پس از چهار روز از تاریخ انتشار خبر، بیش از یک میلیون اسرائیلی از پست فیس بوک این جوان بازدید و دهها هزار نفر هم آمادگی خود را برای مهاجرت به برلین اعلام کرده ­اند. در بخش نظرات، شهروندان اسرائیلی بر گرانی هزینه‌های زندگی تاکید داشتند.
 
وزیر اقتصاد اسرائیل ، با خائن معرفی کردن این جوان، به شدت این اقدام را محکوم و عملی ضدصهیونیستی خوانده است. مانوئل، اقتصاددان اسرائیلی  این اقدام را خطری جدی برای اسرائیل خواند و نسبت به اینکه چنین اقدامی می تواند منجر به تظاهرات جدیدی در کشور شود، اخطار داده است، زیرا در سال 2011 هم تظاهراتی با عنوان "پنیر" در  اعتراض به گرانی در اسرائیل برگزار شد که طبق اظهارات شهروندان از آن زمان تا کنون بهبودی در وضعیت اقتصادی حاصل نشده است.
 
در این صفحه فیس­بوک به زبان عبری آمده است: نسل­ های جوان در اسرائیل هیچ آینده‌ای ندارند زیرا گذشتگان ما هم با وجود تلاش های زیاد، زندگی خوبی نداشتند. نزدیک به 21 درصد از جمعیت اسرائیل، فقیر و کم درآمد هستند. نخست وزیر نتانیاهو،  تنها از تهدایدت ناشی از ایران و یا راکت­های حماس سخن می­ گوید، ولی از تورم بالای کشور سخنی به میان نمی ­آورد.
 
وی در پایان از دولت آلمان خواست به 25000  واجد شرایط اسرائیلی، ویزای کار در آلمان اعطا کند.
 
این فرد علاوه بر مهاجرت به آلمان، صفحات دیگری در فیسبوک با عنوان مهاجرت به کشورهایی چون کانادا، نیوزلند، استرالیا، سوئیس، اسکاتلند و شهرهای مختلف آمریکا از جمله لس انجلس، نیویورک و کالیفرنیا نیز برای مهاجرت معکوس شهروندان اسرائیلی طراحی کرده­ است.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.ir

مطالب پیشنهادی :
معشوقه کلینتون در راه بازگشت به رسانه‌ ها
پیام رهبری درپی ارتحال آیت‌ الله مهدوی‌ کنی
مدیر عامل شرکت توتال در یک سانحه هوایی کشته شد
چند درصد از کارگران زیر خط فقر هستند؟؟؟
زندگی نامه آیت الله محمدرضا مهدوی کنی و ...