شبکه رایانه‌ای وزارت خارجه آمریکا هک شد
رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که شبکه رایانه‌ای وزارت خارجه این کشور هک و در پی آن ارسال ایمیل‌های این وزارتخانه متوقف شده است.
وزارت خارجه آمریکا در اقدامی بی‌سابقه در پی نقصی که احتمالا به واسطه آسیب ناشی از یک یک حمله سایبری در سامانه‌های این سازمان رخ داده، سامانه ارسال ایمیل‌های غیرطبقه‌بندی‌شده را موقتا غیرفعال کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد این وزارتخانه نوشته است که همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله هکرها به سیستم‌های کاخ سفید، «فعالیت‌های نگران‌کننده‌ای» هم در سامانه‌های وزارت خارجه آمریکا شناسایی شده است.

در ماه اکتبر بود که گزارش‌هایی از حمله سایبری به کاخ سفید منتشر شد، اما در آن زمان هیچ اشاره‌ای به هدف قرار گرفتن همزمان وزارت خارجه آمریکا نشده بود. از آن زمان، چندین نهاد دیگر آمریکا از جمله سرویس خدمات پستی و همچنین سازمان هواشناسی هم هدف حملات سیاسی قرار گرفته‌اند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که هیچ‌یک از سیستم‌های طبقه‌بندی شده در معرض این حمله سایبری قرار نگرفته‌اند. با این حال وی که خواسته نامش فاش نشود، اعلام کرده است که وزارت خارجه آمریکا از اواخر وقت جمعه با هدف ارتقا وضعیت امنیتی، سامانه ارسال ایمیل خود را غیرفعال کرده است.

مقام مورد استناد آسوشیتدپرس ابراز امیدواری کرده است که سامانه‌های این وزارتخانه به زودی فعالیت عادی خود را از سر گیرند، اما اشاره‌ای به منشا این حمله نکرده است. رسانه‌های آمریکایی در حملات پیشین، هکرهای روسی و چینی را متهم کردند، اما این امر هرگز به طور رسمی تائید نشد.

انتظار می‌رود وزارت خارجه آمریکا به محض پایان اختلال کنونی، در روز دوشنبه یا سه‌شنبه رسما در این رابطه بیانیه صادر کند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir

مطالب پیشنهادی :
رقابت برای جانشینی بان‌ کی‌ مون ، سمتی پر پرستیژ اما با قدرتی کم
گفتگوی روحانی و ظریف با یوسف بن علوی
انتقاد از برخورد پلیس در تجمع هواداران مرتضی پاشایی
نیویورک تایمز: نباید فرصت توافق از دست برود
دریافت حق‌الوکاله 32 میلیارد تومانی تخلف نبوده!