همه‌ جانشینان احتمالی وزیر دفاع آمریکا
حال که استعفای چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا نهایی شده است، تمام توجهات به سمت گروهی از کاندیداهای جانشینی وی معطوف شده که در میانشان یک زن هم دیده می‌شود.
به گزارش سایت خبری میلیتری دات کام، کسی که جانشین هاگل می‌شود باید با موجی از چالش‌های مالی و تهدیدهای غیرقابل پیش‌بینی علیه امنیت ملی آمریکا مواجه شود. یک وزیر دفاع جدید باید به دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا استراتژی‌های جدیدی را برای رویارویی و مقابله با دشمنان قسم خورده نظیر داعش در عراق و سوریه ارایه کند.
 
جانشین هاگل باید تجربه کافی و لازم را در تضمین عدم تاثیرگذاری کاهش بودجه دفاعی بر آمادگی نیروهای ارتش ایالات متحده داشته باشد.
 
جانشین‌های هاگل را "میشله فلورنوی"، معاون سابق وزارت دفاع در امور سیاست‌گذاری، "باب وورک"، معاون کنونی هاگل، "اش کارتر"، معاون سابق هاگل و سناتور "جک رید"، از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا تشکیل می‌دهند.
 
خانم فلورنوی که هم‌اکنون رئیس «مرکزی برای یک امنیت جدید آمریکا» است مهارت‌های سیاسی دارد که می‌تواند به مصادره اموال نظامی و دفاعی خاتمه دهد.
 
لورن تامپسون، معاون رئیس اندیشکده لگزینگتون گفت: اگر کسی جانشین هاگل شود که توانایی سیاسی بیشتری دارد، نظیر خانم فلورنوی، پنتاگون فرصت مناسبی خواهد داشت تا اموال مصادره شده را بازیابد.
 
در مقابل برایان مک گراس، مدیر گروه مشاوره‌ای نظامی مستقر در مریلند گفت: اگر خانم فلورنوی این سمت را انتخاب کند، اشتباه کرده چون دوره ریاست‌جمهوری اوباما 2016 پایان می‌یابد. اما اگر من فلورنوی بودم و سودای کسب پست وزیر دفاع را داشتم، اگر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 پیروز شود، به‌طور حتم سمت وزیر دفاع را می‌پذیرفتم.
 
لارنس کورب، یکی از مقام‌های ارشد در «مرکزی برای ترقی آمریکا» اذعان داشت: فلورنوی نخستین وزیر دفاع زن آمریکا خواهد شد که این خود نشان‌دهنده یک نقطه عطف است.
 
وی افزود: همان‌طور که انتخاب یک زن به عنوان رئیس‌جمهور خوب است، انتصاب یک زن به عنوان وزیر دفاع ایالات متحده هم به همان اندازه خوب خواهد بود چراکه باعث برداشتن موانع می‌شود. اما خانم فلورنوی گزینه من برای تصدی سمت وزارت دفاع نیست چون جک رید، سناتور آمریکایی تجربه سیاسی دارد و یک کماندوی ارتش است و گزینه خوبی برای تصدی این سمت است.
 
البته دفتر این سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرده که وی می‌خواهد در سمت کنونی‌اش بماند و تمایلی برای کاندید شدن برای تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا ندارد.
 
همچنین یکی از مقام‌های ارشد پنتاگون گفت: استعفای هاگل می‌تواند به دولت اوباما این شانس را در تغییر استراتژی‌اش در قبال عراق در افغانستان بدهد و وزیر جدید دفاع آمریکا این فرصت را به دولت واشنگتن می‌دهد تا نقش نظامی آمریکا در افغانستان را تقویت و طولانی کند و به مقابله بهتر با داعش بپردازد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

مطالب پیشنهادی :
زن و مرد را با هم برابر نمی دانم !!!
امدادخودروها ساماندهی می‌شوند
قتل آهنگساز کرجی با 154 ضربه چاقو + عکس
رزمی‌ کار سرشناس در باند سارقان!
فضای مجلس برای فرهادی مناسب است