مکالمات مرکل شنود نشده است
یک سال پس از افشای مدرکی مبنی بر شنود مکالمات تلفنی صدراعظم آلمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، دادستان ارشد آلمان اعلام کرد که تحقیق صورت گرفته نشان می‌دهد که اصلا چنین موردی اتفاق نیفتاده است.
یک سال پس از افشای مدرکی مبنی بر شنود مکالمات تلفنی صدراعظم آلمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، دادستان ارشد آلمان اعلام کرد که تحقیق صورت گرفته نشان می‌دهد که اصلا چنین موردی اتفاق نیفتاده و وی معتقد است که این سند و مدرک احتمالاً موثق و معتبر نیست!

 به نقل از پایگاه خبری ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، واشنگتن این اسناد و ادعا را رد کرد و گفت که اصلا مکالمات تلفنی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را شنود نکرده است و حتی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خودش شخصا به مرکل زنگ زد و گفت که این یک داستان ساختگی است.

همچنین مشخص نیست که آیا این اسناد و مدارک را خود اسنودن فاش کرده یا از جای دیگری منتشر شده‌اند.

هم‌اکنون نیز دادستان ارشد آلمان در تحقیق خود اعلام کرده که هیچ شواهدی دال بر شنود و استراق سمع مکالمات تلفن مرکل توسط آژانس امنیت ملی آمریکا وجود ندارد.

البته اصلا مهم نیست که این تحقیقات به سرانجامی برسد یا نه چون تردیدهای برلین از آمریکا ریشه در دوران جنگ سرد دارد و فراتر از برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکاست.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
تصویب قانون جنجالی اردوغان
اختلاس جدید! این بار 90 میلیارد تومان
رخداد چند انفجار در کربلا!
تصویب قانون جنجالی اردوغان
قتل هولناک یک زن جوان 19 ساله