با کشورهای بدون ارتش دنیا آشنا شوید +تصاویر
کشور کوچک جزیره ای پالائو در 800 کیلومتری شرق فیلیپین در اقیانوس آرام نیز هیچ وقت ارتشی نداشته است. آمار جرایم در این کشور تقریبا نزدیک به صفر است و 30 کارمند حقوقدان کار اداره قوه قضاییه این کشور را بر عهده دارند.
کشورهایی در جهان هستند که ارتش ندارند و کار تامین امنیت در این کشورها که غالبا کشورهای کوچک و جزیره ای هستند از سوی برخی نیروهای امنیتی داخلی یا خارجی و یا با عقد قراردادهایی از سوی ارتش های کشورهای بزرگ مجاور تامین می شود.

در زیر نگاهی شده است به لیست برخی از این کشورها:

پراکندگی جغرافیایی کشورهای بدون ارتش در جهان



کشور کوچک واتیکان در قلب شهر رم ایتالیا یکی از کشورهایی است که ارتش ندارد و مسئولیت تامین امنیت در این کشور که رهبری معنوی بیش از 1 میلیارد مسیحی کاتولیک را بر عهده دارد، از سوی نیروهای پلیس و امنیتی سوییسی است.

کشور جزیره ای و پهناور ایسلند در شمال اقیانوس اطلس ارتش ندارد. این کشور از سال 1869 بدون ارتش اداره می شود . ایسلند با امضای قراردادی امنیتی با ناتو مسئولیت تامین امنیت خود را به این سازمان امنیتی - نظامی سپرده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj1.jpg

کشور کوچک موناکو در اروپا از قرن هفدهم میلادی ارتش ندارد. در صورت نیاز ارتش فرانسه امنیت این کشور را تامین می کند. موناکو به لحاظ وسعت دومین کشور کوچک دنیاست.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj2.jpg

جمهوری کاستاریکا در آمریکای مرکزی نیز فاقد ارتش است. طبق قانون اساسی کاستاریکا که در سال 1949 تصویب شده داشتن نیروهای نظامی تحت قالب ارتش در این کشور ممنوع است. کاستاریکا نزدیک به 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj4.jpg

کشور کوچک آندورا در کوه های پیرنه در مرز فرانسه و اسپانیا واقع شده است. طبق توافقنامه 3 ژوئن 1993 بین موناکو با فرانسه و اسپانیا در صورت لزوم ارتش های فرانسه و اسپانیا امنیت این کشور کوچک را تامین می کنند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj5.jpg

ایالات فدرال " میکرونزی" یکی از جزایر منطقه اقیانوسیه در اقیانوس آرام است. طبق قرار داد ، ایالات متحده آمریکا از امنیت این کشور حفاظت می کند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj6.jpg

گرانادا نیز که کشوری متشکل از سه جزیره در جنوب شرقی دریای کارائیب است،از سال 1983 بدین سو از سوی نیروهای پلیس محلی اداره می شود و ارتش ندارد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj7.jpg

کشور کوچک مجمع الجزایر " کیبریاتی" در اقیانوس آرام نیز ارتش ندارد. طبق قرارداد دو کشور استرالیا و نیوزیلند در صورت لزوم امنیت این کشور را تامین خواهند کرد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj8.jpg

کشور کوچک لیختن اشتاین در اروپا از سال 1968 و به دلیل صرفه جویی در هزینه ها ارتش را منحل کرد و از آن زمان ارتش ندارد. ارتش سوییس مسئولیت حفاظت از این کشور کوچک را در صورت نیاز بر عهده دارد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj9.jpg

امنیت کشور جزایر مارشال در اقیانوس آرام بر عهده آمریکاست و این کشور کوچک جزیره ای نیز ارتشی ندارد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj10.jpg

کشور کوچک مائورو در اقیانوس آرام را نیز ارتش استرالیا سرویس امنیتی می دهد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj11.jpg

کشور کوچک جزیره ای پالائو در 800 کیلومتری شرق فیلیپین در اقیانوس آرام نیز هیچ وقت ارتشی نداشته است. آمار جرایم در این کشور تقریبا نزدیک به صفر است و 30 کارمند حقوقدان کار اداره قوه قضاییه این کشور را بر عهده دارند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj12.jpg

کشور جزایر سلیمان در اقیانوس آرام و اقیانوسیه نیز ارتش ندارد به نحوی که وقتی در این کشور در فاصله سال های 1998 تا 2006 تنش های قومی و ناامنی داخلی شد ارتش استرالیا وارد عمل شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/09/lnvthj13.jpg



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.ir

مطالب پیشنهادی:
مرکل حملات نژادپرستانه به مسلمانان در آلمان را محکوم کرد
مرگ بر آمریکا شعار محوری ماست!
پایان دوره بنزین 400تومانی! + عکس
اسامی فوت شدگان در عراق به زودی اعلام می شود
بابک زنجانی اینجا ، بابک زنجانی آنجا ، بابک زنجانی همه جا!