داعش به استرالیا رسید؟! +عکس
شبکه های خبری استرالیا روز دوشنبه از گروگان گیری چند نفر به وسیله دو فرد مسلح که احتمال داده می شود وابسته به گروه داعش باشند در قلب شهر سیدنی خبر دادند.
شبکه های خبری استرالیا روز دوشنبه از گروگان گیری چند نفر به وسیله دو فرد مسلح که احتمال داده می شود وابسته به گروه داعش باشند در قلب شهر سیدنی خبر دادند. خبرگزاری فرانسه بامداد دوشنبه به نقل از شاهدان عینی از گروگان گرفته شدن چند نفر در یک کافه در شهر سیدنی در استرالیا و محاصره محل توسط نیروهای پلیس خبر داد.

شبکه های مختلف خبری و رسانه های استرالیا از جمله 'هرالد سان'، 'ای.بی.سی' و شبکه خبری آنلاین استرالیا آمار متفاوتی از تعداد گروگان ها منتشر می کنند.

تعداد گروگان ها بین 10 تا 50 نفر در خبرها ذکر شده است.


یکی از گروگان گیران که سربندی شبیه پرچم داعش بر سر بسته است

فرد گروگان گیر براساس تصاویری پخش شده پرچمی در دست دارد که می تواند نشانه هایی از پرچم گروه داعش باشد.

نیروهای امنیتی استرالیا این فروشگاه و مناطق اطراف را که در نزدیکی بانک مرکزی استرالیا واقع است، محاصره کرده اند و از نزدیک شدن مردم به منطقه ممانعت می کنند.

کمیته امنیت ملی دولت استرالیا پس از این گروگان گیری نشست اضطراری تشکیل داده تا این مساله را بررسی کند.

شبکه هفت تلویزیون استرالیا نیز این گروگان گیری در منطقه 'مارتینز پلیس ' را به طور مستقیم پخش می کند. این گروگان گیری تروریست ها در نزدیکی یکی از دفاتر این شبکه تلویزیونی اتفاق افتاده است.


از سوی دیگر تالار اپرای سیدنی به دلیل کشف یک بسته مشکوک شده و پلیس در حال رسیدگی به این بسته مشکوک و ارتباط آن با گروگان گیری است.

 تخلیه کنسولگری آمریکا

گروگانگیری در مرکز منطقه تجاری شهر سیدنی استرالیا از ساعت 9 و 45 دقیقه صبح به وقت محلی آغاز شد و رهبران جهانی پس از این گروگان گیری حمایت خود را از استرالیا برای مقابله با این ماجرا اعلام کردند.
 
کنسولگری آمریکا در سیدنی نیز تخلیه شده و به شهروندان آمریکایی هشدار داده شده است به این منطقه نزدیک نشوند.

در خصوص تعداد افراد گروگان گرفته شده خبرهای متفاوتی منتشر شده است که بیشتر این رسانه ها بر روی 20 نفر تمرکز دارند، اما تعداد آن ها تا 50 نفر ذکر می شود.

سه بانک نیز در اطراف این مرکز دفاتر خود را تعطیل کرده اند.


خبرهای منتشر شده حکایت از آن دارد که دو گروگانگیر پرچمی سیاه با جملات عربی بر روی پنجره کافه نصب کرده اند که احتمال می رود پرچم گروه تکفیری و تروریستی داعش باشد.

بودجه سال آینده استرالیا قرار بود امروز بررسی شود که به دلیل گروگانگیری در سیدنی که احتمال داده شده است کار تروریست ها باشد، به تعویق افتاد.

 'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا گفت که مقامات هنوز نمی دانند انگیزه گروگانگیری در مرکز سیدنی چیست، هر چند 'برخی نشانه ها' وجود دارد که این ماجرا با انگیزه سیاسی همراه است.
 
در ماجرای گروگانگیری در نزدیکی بانک مرکزی استرالیا و کانال هفت تلویزیون این کشور، تعداد نامشخصی از مردم در یک کافه به گروگان گرفته شده اند.


منطقه و چند ساختمان اطراف محل گروگانگیری تخلیه شده است.

شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا به نقل از تونی ابوت اعلام کرد: ما هنوز نمی دانیم آیا انگیزه های سیاسی پشت این ماجرا است، اما ممکن است ایجاد وحشت در بین مردم انگیزه سیاسی ماجرا باشد.

وی گفت: ما باید درک کنیم که حتی در جوامعی چون جامعه استرالیا، افرادی وجود دارند که می خواهند آسیب وارد کنند.

نخست وزیر استرالیا این ماجرا را 'بسیار ناراحت کننده و وحشتناک' خواند و گفت: من نگرانی مردم در این لحظه را درک می کنم. چیزی وحشتناک تر از این نیست که فردی در چنین وضعیتی قرار گیرد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی:
اسفندیار رحیم مشایی از خود گذشتگی کرد و از سیاست کنار کشید!
هدیه عجیب عربستان به آمریکا!
تجمع پرستاران مقابل نهاد ریاست جمهوری!
کتاب داعش برای تعامل با اسرای زن+ عکس
وارد شدن کامیون به فروشگاه های میدان هفت تیر