سرنگونی هواپیمای تحت رهبری آمریکا توسط داعش+ عکس
دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش کرد داعش یک هواپیمای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا را در استان رقه سوریه سرنگون کرده است.
پیشنهاد داعشی ها برای کشتن خلبان اردنی!

93/10/08
اسارت خلبان اردنی در دست داعش همچنان مهمترین خبر در كشور اردن است. یک جنگنده ارتش اردن چهارشنبه گذشته در مناطق تحت کنترل داعش در خاک سوریه سرنگون و خلبانش توسط داعشی ها به گروگان گرفته شد. ستوان دوم خلبان "معاذ الکساسبه" ۲۶ ساله همچنان در دست داعش است. اردن یکی از کشورهای حاضر در ائتلاف بین المللی است و جنگنده های این کشور مراکز داعش را در سوریه و عراق بمباران می کردند.

پدر خلبان اردنی به رسانه ها گفت که پسرش مهمان داعشی هاست. وی همچنین از دولت اردن خواست برای نجات جان پسرش، بی درنگ وارد مذاکرات مستقیم با داعش شود. او ابراز امیدواری کرد پسرش از سوی اعضای داعش با تعامل مناسبی روبه رو شود و پسرش در میان اعضای داعش نه یک اسیر بلکه مهمان باشد.

پدر خلبان اردنی در مصاحبه با روزنامه القدس العربی توضیح داد: پسرم در میان برادران مان در سوریه، مهمان است. به خدا و پیامبرش آنها را قسم می دهم که مانند مهمان با او رفتار کنند و با خوش رفتاری کنند و با او بدرفتاری نداشته باشند. وی ادامه داد: پسرم از خانواده متدینی است و براساس اخلاق نیکو تربیت شد. او حافظ قرآن کریم است اما در ماموریت دولت بود و قضا و قدر این گونه شد که به گروگان دولت اسلامی دربیاید. دهها نفر هم در همدردی با خانواده این خلبان اردنی، در منزل پدری خلبان معاذ در شهر عیی در استان الکرک اردن حضور پیدا کردند.

به تازگی در میان اعضا و هوادران داعش در شبکه های اجتماعی کمپینی با عنوان "چگونه خلبان اردنی را بکشیم" به راه افتاده است. هواداران و اعضای داعش در صفحات خود نظرات مختلفی را تحت این هشتگ مطرح می کنند. از جمله این پیشنهادات این بود که خلبان اردن در گودال بزرگی قرار داده شود و سپس به سمت او بمب پرتاب شود تا این خلبان هم مزه بمباران را بچشد!

برخی منابع آگاه گفته اند دولت اردن رایزنی ها و تماس های خود را از طریق واسطه ها برای ارتباط با داعش و ارائه پیشنهاداتی برای آزادسازی خلبانش آغاز کرده است. این رایزنی ها از طریق برخی افراط گرایان اسلامی در اردن، عشایر عراقی و افراد تندروی اسلامی انجام می شود.

کمپین کلنا معاذ
بسیاری از مردم اردن در حمایت از خلبان این کشور که توسط داعش به گروگان گرفته شده کمپینی را با عنوان کلنا معاذ (همه ما معاذ هستیم) به راه انداخته اند. معاذ نام خلبان اردنی است که روز چهارشنبه جنگنده اش پس از سقوط در مناطق تحت کنترل داعش، توسط نیروهای این گروه دستگیر شد. کلنا معاذ به عنوان هشتگی در شبکه های اجتماعی مطرح شده است.

"ملکه رانیا" همسر عبدالله دوم پادشاه اردن نیز به این کمپین پیوست و عکس پروفایل خود را نیز به کمپین اختصاص یافت. هنرمندان و طراحان گرافیک هم در نقش ها و طرح های مختلفی در کمپین آزادی معاذ مشارکت دارند. در مقابل این هشتگ، هواداران داعش هم هشتگ جدیدی را به عنوان "كلنا بدنا نذبح معاذ" همه ما می خواهیم معاذ سربریده شود به راه انداختند.

منبع: yjc.ir
.................................................................................................................................
93/10/04
سرنگونی هواپیمای تحت رهبری آمریکا توسط داعش+ عکس

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد با اعلام این خبر تاکید کرد که هواپیمای سرنگون شده در نزدیکی شهر رقه، مرکز اصلی داعش در سوریه سرنگون شده است.
خلبان هواپیمای مذکور توسط نیروهای داعش به اسارت گرفته شده است.

خلبان این هواپیما ملیت عربی دارد و منابع سوری می‌گویند که وی اردنی است و یک هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی اردن که در ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت دارد، سرنگون شده است.

هنوز به طور قطع مشخص نیست که هواپیما از سوی داعش هدف قرار گرفته یا مشکلات فنی باعث سقوط آن شده است.

خلبان اسیرشده اردنی

همچنین دولت اردن ضمن تایید سرنگونی این هواپیما و اسارت خلبان آن، مسئولیت جان این خلبان را برعهده داعش دانست.اردن و چند کشور عربی دیگر از جمله عربستان و امارات به شکل رسمی اعلام کرده‌اند که در ائتلاف علیه داعش به رهبری آمریکا مشارکت دارند و تاکنون هواپیماهای این کشورها چندین حمله به مواضع داعش در سوریه و عراق انجام داده‌اند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
شکنجه وحشیانه ای که منجر به مرگ شد
مراقب نمک های تقلبی در بازار باشید!
برنامه آینده دولت: افزایش رفاه برای همه مردم
گزارش آتش سوزی در میدان شوش + تصاویر
تمامی تحرکات دشمن در خارج از مرزها رصد می شود