سیاستمدار برگزیده 2014 کیست؟ + عکس
روزنامه روسی ودوموستی "الکساندر لوکاشنکو"، رئیس جمهوری بلاروس را به عنوان سیاستمدار سال انتخاب کرد.
 این روزنامه نوشت: ما نه ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) نه آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) که اروپا را به جنگ علیه روسیه فرا خواند و نه شی جینپینگ (رئیس جمهوری چین) که با اقدامات خود تنها نفوذ خود را تحکیم کرد، به عنوان سیاستمدار سال انتخاب نکردیم. سیاستمدار امسال، الکساندر لوکاشنکو است که غرب او را به عنوان "آخرین دیکتاتور اروپا" می‌شناسد؛ کسی که یاد گرفت چگونه تحت تحریم‌های شدید غرب زنده بماند.


به عقیده این روزنامه لوکاشنکو در سال 2014 به عنوان یک دیپلمات و سیاستمدار با استعداد پیروز شد.

به نوشته این روزنامه درگیری‌های اوکراین ممکن بود باعث ایجاد بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در بلاروس شود اما لوکاشنکو توانست از این شرایط که ممکن بود به فاجعه منجر شود به نفع خود و دولت خود استفاده کند. این رئیس جمهور بلاروس به دلیل اینکه از هیچ یک از طرف‌ها حمایت بی‌قید و شرط نکرد، سیاست متعادلی را در کشور به وجود آورد.

این روزنامه می‌نویسد: او کابوس" میدان‌ها" را که برگرفته از کشورهای غربی بود محکوم کرد اما دولتمردان سابق اوکراینی را به خاطر فساد مالی به عنوان یکی از دلایل تظاهرات گسترده مورد انتقاد قرار داد. او همچنین هدف گیری دولتمردان جدید کی‌یف در مقابل اروپا را زیر سوال برد و از اتحادیه گمرکی (روسیه ، بلاروس، قزاقستان) انتقاد کرد.

او دشمنی خود را درباره تغییر در قدرت بر خلاف قانون اساسی اوکراین اعلام کرد اما انتخابات ماه مه را که ویکتور پوروشنکو در آن پیروز شد به رسمیت شناخت. او مخالفت خود را با واکنش‌های نظامی اعلام کرد اما در مشروعیت قدرت جدید اوکراین شک نکرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
هدیه باور نکردنی بابانوئل در آستانه سال نو میلادی!!
بیشترین و کمترین پول ایرانیها در کجا خرج می شود؟ + عکس
مراقب نمک های تقلبی در بازار باشید!
آرزوی جالب جان کری در سال جدید میلادی
پاسخ رفتگر محله دکتر عارف به یک نامه