ناپدید شدن یک هواپیمای مالزیایی دیگر!!
مقامات اندونزیایی اعلام کرده اند که خلبان هواپیما پیش از قطع ارتباط، خواستار پرواز در ارتفاع بالاتر شده تا از ابرها فاصله بگیرد.
93/10/08

هواپیمای مالزیایی در دریای جاوه سقوط کرده است

یکی از مقامات ارشد دریایی اندونزی اعلام کرد که هواپیمای مفقود شده احتمالا در دریای جاوه سقوط کرده است. رسانه‌های محلی روز دوشنبه  اعلام کردند که بررسی داده‌های راداری نشان می‌دهد هواپیمای گم‌شده  شرکت «ایر آسیا» در دریای جاوه سقوط کرده است.

 شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت که «بامبانگو سوئلیستو»یکی از مقامات ارشد دریایی  اندونزی که مسئول جستجو درباره هواپیمای مفقود شده است، امروز اعلام کرد که به نظر می‌رسد که این هواپیما سقوط کرده و لاشه‌های آن در قعر دریای جاوه  قرار دارند. با این حال جستجوها متشکل از چندین کشور برای دومین روز ادامه دارد.

سوئلیستو گفت: «بنابر هماهنگی‌هایی که صورت گرفته و ما از آن اطلاع داریم، هر محل احتمالی سقوط هواپیما در دریا مورد جستجو قرار می‌گیرد با این حال پیش فرض این است که این هواپیما در قعر دریا باشد. البته این پیش فرض است و بنابر تحقیق‌های آتی تغییر می‌کند.»

وی همچنین گفت: «اندونزی ابزاری مانند زیر دریایی را که برای تحقیق مورد نیاز است  در اختیار ندارد. با این حال جاکارتا در صورت نیاز در تلاش برای جلب کمک دیگر کشورهاست و با توجه به کمبود امکانات من با وزارت خارجه هماهنگ کرده‌ام تا بتوانیم ازفرانسه، انگلیس و آمریکا آنچه نیاز داریم را دریافت کنیم.»

خطوط هوایی «ایر آسیا» مالزی روز یکشنبه اعلام کرد ارتباط یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت با برج مراقبت قطع شده است. بنابر اعلام این شرکت، پرواز شماره QZ8501 که از شهر «سورابایا» اندونزی عازم سنگاپور بود، بامداد روز گذشته از صفحه رادار محو شده است.
این هواپیما حامل 155 مسافر به علاوه 6 خدمه بوده است.

در یک سال گذشته، صنعت هوانوردی مالزی با دو فاجعه ناپدید شدن عجیب پرواز شماره MH370 بر فراز دریای جنوبی چین و همچنین ساقط شدن مرموز هواپیمای پرواز MH17 در مرز اوکراین و روسیه، مواجه بود و حادثه اخیر موجی از  بهت و نگرانی در میان مردم منطقه به دنبال داشته است.

منبع: farsnews.com

....................................................................................................................................
گزارش تکمیلی از خانواده های قربانیان

93/10/07

رسانه های خبری از قطع ارتباط با یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی «ایر آسیا» که از اندونزی عازم سنگاپور بود، خبر داده اند.

بعد از گذشت چند ماه از حادثه مفقود شدن هواپیمای مالزیایی خطوط هوایی «ایر آسیا» مالزی امروز اعلام کرد ارتباط یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت با برج مراقبت قطع شده است.بنا بر اعلام «ایر آسیا»، پرواز شماره QZ8501 که از شهر «سورابایا» اندونزی عازم سنگاپور بود، بامداد امروز از صفحه رادار محو شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات حمل و نقل اندونزی گزارش داده است که این هواپیما حامل 155 مسافر به علاوه 6 خدمه بوده است.بر اساس برنامه، این پرواز باید 4 ساعت قبل به مقصد می رسید، اما ارتباط با آن قطع شده و فعلا از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/10/malezi1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/10/malezi2.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/10/malezi3.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/10/malezi4.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/10/malezi5.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/10/malezi6.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/10/malezi7.jpg

................................................................................................................................
جزئیات هواپیمای ناپدید شده مالزیایی

93/10/07

 سازمان ملی نجات و جستجوی اندونزی اعلام کرد پرواز شماره QZ 8501 پس از مشکلات جدی و تلاش برای تغییر مسیر در دریا سقوط کرده است.

یک روزنامه اندونزیایی به نقل از نماینده این سازمان نوشت: "هواپیمای ایرباس A320 پرواز شماره QZ 8501 که از سوربایا به سمت سنگاپور در حال پرواز بود نزدیک جزیره بلیتونگ سقوط کرده است."

هواپیمای ایرباس با بیش از 160 مسافر در مسیر سوربایا، اندونزی به سنگاپور، ساعاتی پیش ارتباط خود با برج مراقبت را از دست داد.

این هواپیما شامل 157 تبعه اندونزی، سه تبعه کره جنوبی، یک سنگاپوری و یک مالزیایی بود.

منبع: khabaronline.ir
....................................................................................................................................
93/10/07

رسانه های خبری از قطع ارتباط با یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی «ایر آسیا» که از اندونزی عازم سنگاپور بود، خبر داده اند. خطوط هوایی «ایر آسیا» مالزی روز یکشنبه اعلام کرد ارتباط یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت با برج مراقبت قطع شده است.

بنا بر اعلام «ایر آسیا»، پرواز شماره QZ8501 که از شهر «سورابایا» اندونزی عازم سنگاپور بود، بامداد امروز از صفحه رادار محو شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات حمل و نقل اندونزی گزارش داده است که این هواپیما حامل 155 مسافر به علاوه 6 خدمه بوده است.

بر اساس برنامه، این پرواز باید 4 ساعت قبل به مقصد می رسید، اما ارتباط با آن قطع شده و فعلا از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

در پی بروز این حادثه، «ایر آسیا» اعلام کرده است که عملیات امداد و نجات برای شناسایی منطقه سقوط احتمالی این هواپیما، در جریان است. به نوشته خبرگزاری رویترز، نیروی هوایی و دریایی سنگاپور در این عملیات مشارکت دارند.

«درک فن دام» کارشناس هواشناسی شبکه سی ان ان گزارش کرده است که در منطقه ای که این هواپیما در حال پرواز بوده، طوفانی شدید در جریان بوده است.

مقامات اندونزیایی اعلام کرده اند که خلبان هواپیما پیش از قطع ارتباط، خواستار پرواز در ارتفاع بالاتر شده تا از ابرها فاصله بگیرد.

آخرین تماس با هواپیما، در منطقه ای بین دو شهر «تانجونگ پاندان» و «پونتیاناک» استان «کالیمانتان غربی» اندونزی برقرار شده است.

در یک سال گذشته، صنعت هوانوردی مالزی با دو فاجعه ناپدید شدن عجیب پرواز شماره MH370 بر فراز دریای جنوبی چین و همچنین ساقط شدن مرموز هواپیمای پرواز MH17 در مرز اوکراین و روسیه، مواجه بود.

شبکه خبری «سی‌سی‌تی‌وی» اعلام کرد که لاشه هواپیما QZ8501 در جزیره «بلیتونگ» اندونزی پیدا شده است، این اطلاعات را ایرآسیا تائید نکرده است.

همچنین گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد این هواپیما جایی بین جزیره بلیتونگ و کالیمانتان است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی:
تهدید به ترور رئیس جمهور توسط داعش + عکس
10 جایگاه سوخت در تهران تعطیل شد
به زودی طرح برخورد با دست فروشان مترو و بی آرتی اجرا می شود
تهدید به ترور رئیس جمهور توسط داعش + عکس
پسری که به اشتباه دوستش را کشت!