در اين جلسه فرصت 2 ماهه‌، يعنی تابعد از ماه رمضان، به وزارت نيرو برای پرداخت بدهی‌های اين وزارت خانه داده شد.
 
ایسنا:سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بدهی 11 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به پیمانكاران برق گفت: در صورتی كه این وزارت خانه تا 2 ماه آینده بدهی‌های خود را پرداخت نكند كمیسیون گزارشی را در این رابطه در صحن علنی برای ارجاع به قوه قضائیه قرائت می‌كند.

سید عماد حسینی گفت: در جلسه‌ روز گذشته كمیسیون انرژی آخرین وضعیت صنعت برق و بدهكاری وزارت نیرو به پیمانكاران برق با حضور وزیر نیرو و معاونینش‌، فرزین از وزارت امور اقتصادی و نماینده‌ای از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به همراه كارشناسانی از دیوان محاسبات و مركز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینكه موضوع بدهی‌های صنعت برق و وزارت نیرو به پیمانكاران خصوصی برق در طول 6 سال گذشته مطرح می‌شود، گفت:‌ علی رغم بندهای قانونی بند ج در بودجه سال گذشته باید این مشكل حل می‌شد اما تا كنون نه تنها این موضوع حل نشده بلكه هر روز به میزان مطالبات شركت‌های خصوصی به وزارت نیرو اضافه می‌شود.

این عضو هیات رئیسه كمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان كرد: در این جلسه فرصت 2 ماهه‌، یعنی تابعد از ماه رمضان، به وزارت نیرو برای حل این مشكل و پرداخت بدهی‌های این وزارت خانه داده شد.

حسینی با بیان اینكه بدهی وزارت نیرو به پیمانكاران برق حدود 7 هزار میلیارد تومان در طول 6 سال گذشته است، گفت:‌ در صورتی كه وزارت نیرو بدهی‌هایش را در این فرصت 2 ماهه به شركت‌های خصوصی مرتبط با بیان وزارت خانه كه به صنعت برق كمك می‌كنند،‌ پرداخت نكند و مشكل پیمانكاران برای همیشه حل نشود، قطعا كمیسیون این موضوع جدی‌تر پیگری كرده و گزارش آن را در صحن علنی برای اجرای ماده 243 مبنی بر ارجاع تخلفات وزارت نیرو به قوه قضاییه قرائت خواهند كرد.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir
 
 
مطالب داغ سیاسی:
پاسخ فرزين به شایعه غیبت احمدی نژاد
تغيير دبير شورای اطلاع ‌رسانی دولت تكذيب شد 
سعيد مرتضوی : با خانواده های مصیبت دیده ابراز همدردی می کنم / تبرئه شده ام
سگهای شكنجه‌گر آمريكا نزدیک افغانستان
حبیبی: از احمدی نژاد گلایه مندیم