دو ماه پس از آن انفجار، «علوان» تلاش کرد همسر خود را مجددا فریب دهد تا کاظم را نیز آماده کند اما کاظم 18 ساله که از ماجرا بو برد، شبانه از منزل فرار کرد.
 
شیعه آنلاین:یکی از نیروهای امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود طی اظهاراتی گفت: هفته گذشته در استان سنی نشین "دیالی" زنی را بازداشت کرده ایم که فرزند 9 ساله خود را در راه منفجر کردن یکی از مساجد شیعیان از دست داده است.



وی در ادامه افزود: همکاران امنیتی بنده موفق شدند پس از چند روز کار اطلاعاتی، زنی بنام «س. العبیدی» را بازداشت کنند که او اعتراف کرده در سال 2006 میلادی برای منفجر کردن یکی از مساجد شیعیان در "دیالی"، کودک 9 ساله خود را آماده و آن مسجد شیعی را منفجر کرد.

این مقام امنیتی عراقی همچنین گفت: این زن که از اعضای شبکه تروریستی القاعده است، به همراه همسر جدیدش «حمید علوان» 53 ساله که او نیز عضو این شبکه تروریستی است، بازداشت شد. این دو نفر پس از عملیات اخیر نیروهای تروریستی القاعده علیه نیروهای "بیداری عراق" بازداشت شدند.

وی افزود: خانم «س. العبیدی» مادر "کاظم" 18 ساله و "هناء" 14 ساله و "مرتضی" 9 ساله است. این مادر تروریست، مرتضی را برای منفجر کردن این مسجد شیعی آماده کرد. او از اهالی روستای "خالص" در استان "دیالی" است. همسر جدید وی، مسئول هماهنگی عملیات های شبکه تروریستی القاعده در منطقه "العامریه" عراق بوده است.

این مقام امنیتی گفت: در واقع «حمید علوان» همسر خود را فریب داد و از وی خواست که کودک 9 ساله اش را برای انفجار این مسجد شیعی آماده کند. خانم «س. العبیدی» هم با حرف های فریبنده او فریب خورد و کودک خود را آماده کرد. در مسیر رسیدن به مسجد، ناگهان کنترل خود را از دست داد و شروع کرد به گریه کردن اما اشک های او فایده ای نداشت زیرا «علوان» او را از خودرو پیدا کرد و فورا مرتضی را به نزدیکی محل عملیات رساند و او را راهی مسجد کرد. دقایقی بعد مسجد منفجر شد و 9 تن شهید و 8 تن دیگر زخمی شدند.

وی در ادامه افزود: دو ماه پس از آن انفجار، «علوان» تلاش کرد همسر خود را مجددا فریب دهد تا کاظم را نیز آماده کند اما کاظم 18 ساله که از ماجرا بو برد، شبانه از منزل فرار کرد.

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shia-online.ir
 
 
مطالب داغ سیاسی:
چرا به خاطر عملکرد پدرم می‌خواهید تاج و تخت را از من بگیرید؟!
متفاوت ‌ترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری +عکس
توزیع سکه های انتخاباتی آغاز شد!
احمدی ​نژاد چقدر حقوق می​گیرد؟
عکس:‌ سید محمد خاتمی ، محمود احمدی نژاد و بشاراسد!