سفیر انگلیس در تهران هنگام بازگشت به لندن، در مصاحبه ای ادعا کرد تظاهرات در برابر سفارت کشورش در تهران با هماهنگی حاکمیت صورت گرفته است.

خبرآنلاین: دامنیک چیلکات در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور، ضمن شرح مشاهدات خود از حمله به سفارت و باغ قلهک گفت: «ایران کشوری نیست که به صورت خودجوش در آن تظاهراتی شکل بگیرد و پس از آن به یک سفارت خارجی حمله شود. این اقدام تنها با اطلاع و حمایت نظام انجام می‌شود.»

وی اظهار داشت که وی انتظار ندارد مناسبات دو کشور در آینده نزدیک عادی شود چراکه ایران به کنوانسیون‌های ژنو در مورد اماکن دیپلماتیک احترام نمی‌گذارد.

دامنیک چیلکات در عین حال تاکید کرد که عناصری در حکومت ایران متمایل بودند که فضا پرتنش شود.او ، علی لاریجانی، رئیس مجلس و علاءالدین بروجرودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس را در زمره این افراد دانست.

وی در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت که این حمله ‌بی‌ارتباط با مصوبه مجلس ایران درمورد کاهش روابط دو کشور نبوده است که تنها دور روز پیش از حمله تصویب شده بود.هم علی لاریجانی و هم علاء الدین بروجردی به گفته سفیر انگلیس از مبتکران طرح کاهش رابطه با انگلیس در مجلس بودند.

وی علی لاریجانی و علاءالدین بروجردی را اشخاصی با جاه‌طلبی‌های سیاسی و در عین حال مسئله‌دار توصیف کرد!

دامنیک چیلکات گفت که هم علی لاریجانی و هم علاءالدین بروجردی پس از تصویب کاهش رابطه با لندن گفته بودند که این تنها آغاز راه است.  
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir
 
 
مطالب داغ سیاسی:
ملاقات بیمار عجیب الخلقه با احمدی نژاد+عکس
ماجرای حمله به سفارت از زبان سفیر انگلیس : کارکنان ما درباغ قلهک پناه گرفته بودند
سخنرانی تهدید آمیز وزیر خارجه انگلیس در مجلس این کشور
یک دانشجو تسخیرکننده سفارت بستری شد
شناسایی افراد حاضر در سفارت انگلیس