مردم توقع ندارند فرزند رئیس جمهور که مدام شعار عدالت و ساده‌زیستی سر می‌دهد از امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد.

خبرآنلاین: سیدعبدالجواد موسوی نوشت؛ ماجرای پسر آقای احمدی‌نژاد سر و صدای زیادی به پا کرده. طبیعی هم هست. مردم توقع ندارند فرزند رئیس جمهور که مدام شعار عدالت و ساده‌زیستی سر می‌دهد از امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد.

البته ظاهرا دانشگاه شریف بیانیه داده كه آش آنقدرها هم شور نیست و پولی كه آقازاده بابت شهریه پرداخت می‌كند مبلغ ذكر شده در سایت‌های خبری نیست.

اینكه مبلغ اصلی چه مقدار است خیلی مهم نیست، مهم اصل ماجراست. ممكن است بگویید: «پسر آقای احمدی‌نژاد چه گناهی كرده؟ چون فرزند رئیس جمهور است باید خودش را از حق حیات طبیعی محروم كند؟»

اول اینكه این حیات خیلی هم طبیعی نیست. چند درصد از مردم این سرزمین می‌توانند در جزیره كیش با امكاناتی كه آقای احمدی‌نژاد از آن برخوردار است زندگی كنند؟ چند درصد توان پرداخت شهریه‌ای آنچنانی را دارند؟

دیگر اینكه حتی اگر این حیات طبیعی هم باشد آقای احمدی‌نژاد باید بیش از اینها مراقب رفتار خود و اطرافیانش باشد.

كسی كه رقیب انتخاباتی‌اش را با اتهام رانت‌خواری فرزندانش از میدان به در كرد و با شعارهای عدالت‌طلبی و ساده‌زیستی بر كرسی ریاست جمهوری تكیه زد باید خیلی بیش‌تر از اینها حواسش را جمع كند.

ممكن است حقیقتاً فرزند آقای احمدی‌نژاد آدم مستعد و هوشمندی باشد و با سعی و تلاش به دانشگاه راه پیدا كرده باشد.

هزینه تحصیل و اقامت مكانی مجلل را هم شاید حقیقتاً از جیبش پرداخت كرده باشد اما مگر امام معصوم نفرمود: «اجتنبوا من مواضع التهم»؟ دیگر آن كه همه مردم اهل جست‌وجو و تحقیق و پرسش نیستند.

مردم خودمان را متهم نكنیم، در هیچ جای دنیا مردم اهل تحقیق نیستند. در همه جای دنیا مردم به شایعات و حرف‌های بی‌پایه و اساس علاقه خاصی دارند به ویژه آن كه این حرف‌ها درباره حاكمان و فرادستان باشد.

كم‌ترین ضرر و زیان رواج چنین حرفهایی بی‌اعتماد شدن مردم به مسئولان است. بی‌اعتماد شدن مردم به مسئولان به خودی خود اتفاق فاجعه باری نیست اما مشكل اینجاست كه مردم این سرزمین با اعتماد به مصادیق به بسیاری از مفاهیم ایمان آوردند و اگر آن مصادیق در چشم آنها فرو بریزد مفاهیم نیز در باور آنها از بین خواهد رفت.

بی‌اعتمادی و عدم باور به آقای احمدی‌نژاد چندان اهمیتی ندارد. احمدی‌نژاد خوب یا بد یك سال و اندی دیگر به تاریخ خواهد پیوست اما بسیاری از مردم او را ممكن است با مفهوم عدالت یكی بدانند.

خدشه وارد شدن به این مصداق، این مفهوم متعالی را در هم خواهد شكست و فردا روزی اگر عدالت‌خواهی صادقانه و عاشقانه بخواهد از چنین مفهومی سخن بگوید خواه‌ ناخواه دیگران از ذهنشان وقایع پیشین عبور خواهد كرد.



گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir