نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساند که در صورت تصویب نهایی، امکان رای گیری پس از هر سؤال از رئیس جمهور فراهم می‌شود.
 
مهر:نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساند که در صورت تصویب نهایی، امکان رای گیری پس از هر سؤال از رئیس جمهور فراهم می‌شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان سوالات به قوه قضائیه فرستاده شده و اگر تعداد سؤالاتی که نمایندگان از آن قانع نشده‌اند به شش برسد استیضاح مطرح می‌شود.

مایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه با دو فوریت طرح اصلاح ماده 197 آیین نامه داخلی مجلس و الحاق دو تبصره به آن موافقت کردند.

در صورت تصویب نهایی این طرح ساز و کار آیین ادامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور اصلاح می شود و امکان رای گیری و اظهار نظر پس از صحبت‌های رئیس جمهور برای نمایندگان فراهم شده و امکان رای گیری جداگانه پس از هر سئوال از رئیس جمهور فراهم شده و در صورت قانع نشدن نمایندگان از توضیحات رئیس جمهور این سئوالات به قوه قضائیه فرستاده می‌شود.

براساس این اصلاحیه اگر نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور به شش سوال خود قانع نشوند با توجه به اصل 89 قانون اساسی استیضاح مطرح می‌شود.

نمایندگان با 138 رای موافق، 31 رای مخالف، 13 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح موافقت کردند.

در آخرین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال 90 طرح سوال از رئیس جمهور مطرح شد که به خاطر اظهارات احمدی‌نژاد مورد انتقادات شدید نمایندگان قرار گرفت.

نمایندگان معتقد بودند نقص آیین نامه موجب اظهارات رئیس جمهور و عدم توانایی مجلس برای پاسخگویی به این اظهارات شده است.


 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
مانکنی که جاسوس از آب در آمد!+عکس
10 مکانی که گوگل نمی خواهد ببینید! + تصاویر
دانلود نرم افزار افزایش سرعت دانلود تا 500 برابر!
خاوری از کانادا هم فرار کرد!
خوابهای خود را به کمک این تکنولوژی ثبت کنید!