انتشار عکس های فتوشاپی اشتنون در ایران ، بازتاب فراوانی در رسانه های جهان داشت به گونه ای که سخنگوي كاترين اشتون هم به نحوه انتشار لباس كاترين اشتون در مطبوعات ايران واكنش نشان داد.

 

عصر ایران: در جریان دیدار و مذاکرات سعید جلیلی پیشین دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خانم کاترین اشتون ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ،که بهمن 1389 صورت گرفت ، اشتون لباسی پوشیده بود که هر چند در عرف دیپلماتیک غیر معمول نبود ولی برخی رسانه های ایرانی برای انتشار تصاویر اشتون ، با استفاده از فتوشاپ ، یقه لباس وی را کمی بالاتر بردند تا با استانداردهای نانوشته رسانه ای در ایران نزدیک کنند!


دیدار جلیلی و اشتون - بهمن 89

انتشار عکس های فتوشاپی اشتنون در ایران ، بازتاب فراوانی در رسانه های جهان داشت به گونه ای که سخنگوي كاترين اشتون هم به نحوه انتشار لباس كاترين اشتون در مطبوعات ايران واكنش نشان داد و گفت :‌"‌ پوشش خانم اشتون شايسته بود . لباس ايشان نيم تنه نبود. خيلي زنان در ايران  حجاب كامل دارند اما مذاكرات در سطح بين المللي بود و نه در ايران بلكه در يك كشور ثالث برگزار مي شد".


روزنامه ديلي تلگراف بريتانيا هم در اين باره نوشت: خانم اشتون بسيار مراقب بود تا يادش باشد كه نبايد با آقاي جليلي دست بدهد و براي اين كار دستهايش را به پشت كمرش گره زده بود، اما شايد فكر اين مساله را هم نمي كرد كه يقه لباس او ظاهرا با استانداردهاي مطبوعات ايران فاصله دارد و مطبوعات ايراني براي انتشار تصوير او در صفحه اول خود مجبور خواهند شد تا يقه او را دستكاري كنند."

اما این بار قضیه متفاوت تر از قبل بود:


دیدار جلیلی و اشتون - فروردین 91 - عکس: TODAY'S ZAMAN


عکس: ایرنا

با گذشت حدود 15 ماه از آن مذاکرات ، این بار اشتون برای اینکه تصاویرش بار دیگر فتوشاپی نشوند ، نه تنها به احترام هیات ایرانی لباس پوشیده تری بر تن کرد ، بلکه پا فراتر گذاشت و با پارچه ای روسری مانند ، کل گردن خود را پوشاند که در پوشش وی بی سابقه بود و کاملاً مشخص بود که برای جلوگیری از تبعات فتوشاپی از نوع ایرانی ، این کار را کرده است.

 

 


 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
سه شرط اصلی استخدام در شبكه من و تو +سند
مردانی که با نصف جمجمه زنده اند +تصاویر
جزییات طرح ویژه مسکن تهران اعلام شد
نادران:سوابق مرتضوی را افشا می‌کنیم!
حمله سایت حامی موسوی به رضا پهلوی