رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسی که مردم‌فریبی، دروغ و ریاکاری را برای پیشبرد اهداف خود پیشه می‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشی می‌کند.
خبر آنلاین:آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم و هفته کارگر در دیدار با جمعی از اعضای جبهه مردمی اصلاحات، با گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، حفظ یاد و آثار این فیلسوف بزرگ و خانواده ایشان را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: باید نسبت به تفکرات و یادگارهای شهدایی چون استاد مطهری به‌گونه‌ای عمل کنیم که چراغ راه و الگوی همیشگی ما قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تمام مقاطع عمر و زندگی مبارزاتی و مسئولیت‌های حکومتی خود هدف و آرزویی جز اعتلا و افتخار، اسلام، اهل بیت (ع) و ایران عزیز نداشته‌ام، به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از استعداد و اهمیت بالایی در دنیا برخوردار است به‌گونه‌ای که کلکسیونی از امکانات و منابع طبیعی، انسانی و جغرافیایی این امکان را فراهم کرده تا در رتبه اول در میان ۳۰ کشور منطقه خود برخوردار باشیم، گرچه متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به این نقطه برسیم.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

· هدف و مقصد سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی کشور الهام‌بخشی و الگو قرار گرفتن کشور ایران در منطقه و دنیا است. در دوران مبارزات، تأسیس و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن تا حدود زیادی توانستیم به این هدف برسیم. در زمان برگزاری اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، میهمانان حاضر در کنفرانس از دیدن پیشرفت‌های کشورمان متعجب و خواستار دریافت تجارب ایران برای سازندگی کشورهای خود شده بودند.

· {با اشاره به بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها، مفاسد گوناگون و نیز فقر و اعتیاد و معضلات اجتماعی دیگر} بنابر اعتقادات دینی و اسلامی می‌بایست راستگو‌ترین مردم جهان باشیم. کسی که مردم‌فریبی، دروغ و ریاکاری را برای پیشبرد اهداف خود پیشه می‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشی می‌کند، زیرا زمانی که به جای خدا و انسانیت، شرک و پلیدی در دل جای گرفت، نمی‌توان ادعای اهداف الهی و انسانی را یدک کشید.

· در دورانی نه چندان دور با پیشه ساختن اخلاق، اعتدال و استقامت در هدف، کارهای بزرگی چون انقلاب، دفاع مقدس، استقلال و سازندگی کشور را به مراحل خوبی رساندیم. راه برون‌رفت از معضلات و مشکلات کنونی نیز بازگشت به اخلاق و اعتدال است.

· دستیابی به استقلال و خوداتکایی در بسیاری از محصولات از دستاوردهای مهم انقلاب است. از تخصیص ۲۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال تولید ملی، متاسفم. این بدین معنا نیست که از نیازهای ضروری مردم غفلت کنیم، اما سخن این است که چرا زمانی که می‌توانیم با حمایت از تولیدات داخلی چنین نیازهایی را در داخل تأمین کنیم به واردات رو بیاوریم.

· امروز به لحاظ خدمات و تولیدات صنعتی و زیربنایی به خوبی می‌توانیم در دنیا رقابت کنیم. از لحاظ بین‌المللی باید در وضعیتی قرار بگیریم که متخصصان، سرمایه‌گذاران و تولیدگران ما بتوانند خدمات و تولیدات خود را به راحتی به دنیا عرضه کنند.

· قرآن، اسلام و ائمه معصوم حرکت بر مبنای اعتدال است. پس از انقلاب از افراط و تفریط بسیار ضربه خورده‌ایم. بسیاری از کسانی که افراط‌گونه فکر و عمل می‌کنند، ممکن است نیاتی خوب در رسیدن زود و سریع به اهداف داشته باشند، اما باید توجه داشته باشند که راه درست حرکت معتدلانه و پیوسته و بدون عجله به سمت اعتلای کشور و وحدت اقشار گوناگون مردم است.

· {با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت و همدلی، حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات مجلس} باید در عرصه سیاسی کشور فضایی ایجاد کنیم که مردم انتخابات، کشور و آینده‌اش را از آن خود بدانند، چرا که مردم علاوه بر حضور، اثر و ثمر نیز از انتخابات می‌خواهند.
 
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir

 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
مرگ، پایان مزاحمت مرد جوان برای زن شوهردار
عکس/ خودسوزی در وسط خیابان
مرگ دلخراش یک دانش‌آموز ناشنوا
شرط شهید احمدی روشن برای ازدواج
زنی که پایه‌ های دیکتاتوری قذافی را لرزاند !