پوشيدن شلوار، خوردن پیتزا و استفاده از موبايل آزاد شد
همچنین كیم جونگ اون، رهبر جدید كره‌شمالی خوردن برخی غذاهایی كه پیش از این ممنوع بودند نظیر پیتزا، همبرگر و سیب‌زمینی سرخ كرده را آزاد كرده است و سفرهای رایگان به باغ وحش و پارك‌های تفریحی را برای كودكان تدارك دیده است.

بر اساس گزارش‌ها، رهبر جدید كره‌شمالی تلاش دارد تا با كاهش برخی قوانین سختگیرانه در كشورش، محبوبیت بیشتری در میان مردم بدست آورد؛ اقداماتی كه به مردم اجازه می‌دهد فست فود مصرف كنند و زنان گوشواره و شلوار بپوشند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد كه اخیرا تعداد بیشتری از زنان در كره‌شمالی می‌توانند لباس‌هایی نظیر شلوار، كفش پاشنه دار و گوشواره استفاده كنند و نیز افراد بیشتری نیز از گوشی‌های تلفن همراه برخوردار می‌شوند.

همچنین كیم جونگ اون، رهبر جدید كره‌شمالی خوردن برخی غذاهایی كه پیش از این ممنوع بودند نظیر پیتزا، همبرگر و سیب‌زمینی سرخ كرده را آزاد كرده است و سفرهای رایگان به باغ وحش و پارك‌های تفریحی را برای كودكان تدارك دیده است.

تصور می‌شود این اقدامات در راستای تلاش‌های رهبر جدید كره‌شمالی به منظور ایجاد "كشور بهشت كودكان" و پیروی كردن از اقدامات مشابه كیم ایل سونگ، پدربزرگ خود است.

یك كارشناس كره‌شمالی در نهاد تحقیقات اقتصادی سامسونگ اظهار داشت: همه این تلاش‌ها برای بالا بردن وجهه كیم جونگ اون و ارائه تصویری پدرانه و مهربان از وی همچون پدربزرگش است.

كیم جونگ اون در 28 دسامبر سال گذشته میلادی رسما عنوان "رهبر كبیر" را دریافت كرد. كیم جونگ ایل، پدر كیم جونگ اون از سال 1994 در قدرت بود و به عنوان یك رهبر قدرتمند اما سرد تلقی می‌شد اما كیم جونگ اون قصد دارد وجهه‌ای از خود ارائه دهد كه یادآور آنچه كه كره‌شمالی‌ها از آن به عنوان "روزهای خوب دهه 1970" یاد می‌كنند، باشد.

در دوران قدرت پدربزرگ كیم جونگ اون، اتحاد جماهیر شوروی از لحاظ اقتصادی پشتیبان كره‌شمالی بود و مواد غذایی این كشور را تامین می‌كرد.

كیم جونگ اون در كنفرانسی خطاب به جمعیتی متشكل از 20 هزار كودك در مراسم شصت‌ و ششمین سالگرد اتحاد كودكان كره در اوایل ماه جاری میلادی در پیونگ‌یانگ گفت: كشور قدرتمند و موفق كره در آینده كه شما اربابان آن هستید، قدرتمندترین كشور خواهد بود كه در آن در هر خانه شادی برقرار است و همه زندگی متعادل خواهند داشت.

كودكان حاضر در این مراسم كه از سوی مقام‌ها گزینش شده بودند، هدایایی نظیر بلیط بازدید از باغ وحش و پارك‌های تفریحی و رفتن به كنسرت دریافت كردند.

ماه گذشته میلادی تلویزیون دولتی كره‌شمالی تصویر كیم جونگ اون را نشان می‌داد در حالی كه كلاه حصیری بر سر دارد و با لبخندی از یك پارك تفریحی بازدید می‌كرد. همچنین كیم جونگ اون طی این دیدار به رستوران فست فود این پارك كه غذاهایی نظیر همبرگر و سیب‌زمینی سرخ كرده می‌فروشد، رفت.

در گذشته چنین تفریحاتی در كره‌شمالی بیش از حد غرب زدگی تلقی شده و ممنوع بود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
ازدواج کودکان زير 10 سال در تهران و ...!
کادوی تولد احمدی نژاد به رئیس جمهور ترکمنستان + عکس
تصاویر/ جشن بازیکنان اسپانیا با خانواده
علت سکوت احمدی نژاد در مقابل گرانی ها!
افزایش «پارتی» های شیطان پرستان!