آغاز دوباره ی تحریم های آمریکا علیه ایران
دولت آمریکا با هدف تحت فشار گذاشتن ایران برای متوقف کردن برنامه انرژی هسته‌ ای تحریم‌های بیشتری را در رابطه با جمهوری اسلامی اعمال کرد.


بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا این تحریم ها علیه چند شخص و شرکت که از نظر این کشور کماکان در کمک به برنامه هسته ای ایران مشارکت دارند سخت تر شده است.این شرکت ها به گفته دولت آمریکا با شبکه خرید، صنایع نفت و کشتی رانی ایران ارتباط دارند.

بی بی سی افزود: "دیوید کوهن" معاون وزارت خزانه داری آمریکا می گوید تا زمانی که ایران به "نگرانی های به حق جامعه بین الملل" درباره برنامه هسته ایش پاسخ ندهد کشورش به افزایش فشار بر تهران ادامه خواهد داد.
این در حالی است که ایران با ارائه یک بسته پیشنهادی جامع آمادگی خود را برای رفع نگرانی ادعایی به اصطلاج جامعه جهانی اعلام کرده است، اما 1+5 که خود را نماینده جامعه جهانی می‌دانند هنوز پاسخی به این بسته پیشنهادی تهران نداده‌اند.
در ادامه گزارش بی بی سی آمده است : به گفته وزارت خزانه داری آمریکا هدف این تحریم ها اختلال در برنامه های هسته ای و موشکی ایران و فاش کردن تلاش های ایران برای استفاده از شرکت های صوری جهت فروش نفت است. تحریم های تازه از جمله یازده شرکت را هدف قرار داده اند که از نظر دولت آمریکا با وزارت دفاع ایران، سپاه پاسداران و یا کشتی رانی این کشور ارتباط دارند.
در میان افراد تحریم شده نیز نام کسانی چون حمید رضا ربیعی که مهندس نرم افزار، و موسس مرکزتحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف است به چشم می خورد.یک شهروند اتریش به نام دنیل فراش نیز با این ادعا که با برنامه موشکی ایران همکاری می کرده در این فهرست است.
از اقدامات وزارت خزانه داری آمریکا  شناسایی 58 کشتی شرکت ملی نفت کش ایران را به عنوان کشتی های دولتی شناسایی کرده و 27 شرکت وابسته به این شرکت را نیز تحت کنترل دولت ایران اعلام کرده است.
گفتنی است در حالی آمریکا سعی در افزایش تحریم ها علیه ایران دارد که تحریم نفتی ایران عملا شکست خورده است؛  و آمریکا چندی پیش در یک عقب‌نشینی آشکار، 13 کشور را از تحریم نفتی جمهوری اسلامی مستثنی کرد و این به معنای واقعی شکست خوردن سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا از تحریم نفتی ایران است.

 


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: javanemroz.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
ترکیه و عربستان لبه های قیچی علیه بیداری اسلامی
ارسال مواد غنی سازی به ایران عامل دستگیری یک ایرانی
بانک آینده جایگزین بانک تات
کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ی تغییر نام
مدیر گروه دانشگاه آزاد با 6ماه حبس!