امارات هم اتمی شد
شرکت انرژی اتمی امارات اعلام کرد که سازمان محیط زیست این کشور برنامه‌‌ ساخت اولین نیروگاه هسته‌ ای امارات را تایید کرده است.

مجوز ناظر زیست‌محیطی امارات یکی از چندین تاییدیه لازم برای آغاز ساخت دو راکتور هسته‌یی در نیروگاه هسته‌یی "برکت" است.


به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد الحمدی، مدیر عامل شرکت انرژی اتمی امارات (ENEC) گفت: انرژی هسته‌یی یکی از روش‌هایی است که امارات برای نشان دادن تعهدش به محیط زیست آن را به کار خواهد گرفت، زیرا نیروگاه‌های هسته‌یی در طول فعالیتشان تقریبا هیچ گاز کربنی تولید نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه "اگر چهار نیروگاه هسته‌یی‌مان تا سال 2020 برق تولید کنند، می‌توانیم 5600 مگاوات برق با کربن پایین به شبکه برق خانگی تحویل دهیم" افزود که این نیروگاه‌ها از تولید سالانه 12 میلیون تن کربن اجتناب خواهند کرد.

امارات که یکی از بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان است در دسامبر 2009 قرارداد ساخت چهار نیروگاه هسته‌یی را به یک کنسرسیوم کره‌ جنوبی به رهبری شرکت برق کره (کپکو) داد تا نیاز روزافزون خود به برق را تامین کند.

حادثه‌ای که سال گذشته برای نیروگاه هسته‌یی فوکوشیما دایچی در ژاپن افتاد موجب شده است که برخی کشورها در اهداف هسته‌یی خود تجدید نظر کنند.

امارات سعی دارد وابستگی‌اش به گاز طبیعی وارداتی را کاهش دهد، اما شرکت انرژی اتمی امارات با اینکه در ماه دسامبر سال 2010 درخواست خود را ارایه کرد هنوز از سازمان فدرال نظارت هسته‌یی امارات (FANR) مجوز دریافت نکرده است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
مجری جنجالی برای زدن هاشمی! +عکس
محاسبات اشتباه در یارانه های نقدی
افتتاح پروژه ی ناتمام!
مردان خیابانی7 برابر زنان خیابانی اند!
تنگه هرمز بسته می ماند تا لغو تمام تحریم ها!