یک کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه احتمالاً در انتخابات خرداد 92 نیز همچون انتخابات 84 شاهد شگفتی باشیم، گفت: اصولگرایان از لحاظ تئوریک باید با کاندیدای واحد در انتخابات حضور یابند.

کیومرث کاتوزی کارشناس مسائل سیاسی درباره ضرورت ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو احتمالا همان آرایش سیاسی خود در زمان انتخابات مجلس را حفظ خواهند کرد و فراکسیون رهروان ولایت منتسب به لاریجانی و گروهی که با اعضای پایداری حداد عادل را انتخاب کردند این قطب‌بندی را حفظ می‌کنند.

کاتوزی با بیان اینکه اصولگرایان از لحاظ تئوریک باید با کاندیدای واحد در انتخابات حضور یابند افزود: با توجه به اینکه قالیباف و رضایی تبلیغات خود را شروع کرده‌اند بعید است که اصولگرایان به جمع‌بندی برسند همانطور که گزینه‌هایی همچون جلیلی و ولایتی نیز مطرح هستند، هر چند ضرورت جریان اصولگرایی مبتنی بر ائتلاف آنها با یکدیگر است.

وی با اشاره به برخی از ضعف‌های مدیریتی در حوزه دولت خاطرنشان کرد: بنابراین ممکن است شرایط خاصی تا انتخابات ایجاد شود و به جز اصلاح‌طلبان و اصولگرایان یک گزینه سوم هم مطرح باشد.

* احتمال شگفتی در انتخابات خرداد 92

کاتوزی با تأکید بر اینکه احتمالاً در انتخابات خرداد 92 نیز همچون انتخابات 84 شگفتی ایجاد شود تصریح کرد: بنابراین اصولگرایان برای وحدت باید به یک گزینه واحد برسند.

این کارشناس مسائل سیاسی به نتیجه سازوکار وحدت در انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: جریان حزب‌الله نباید به دنبال وحدت این آقایان باشد بلکه باید راه حمایت از رهبر معظم انقلاب و خط امام(ره) را ادامه دهد و در عین حال به افراد وابسته نشود چراکه ملت ایران همواره جلوتر از جریانات سیاسی حرکت کرده است.

* عارف و پزشکیان گزینه‌های حداقلی اصلاح‌طلبان

کاتوزی به اردوگاه اصلاح‌طلبان و آرایش انتخاباتی آنها اشاره و خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در حال حرکت به سمت گزینه‌های حداقلی همچون عارف یا پزشکیان هستند. هر چند ممکن است با شانتاژ بخواهند افراد بیشتری را مطرح کنند؛ شرایط خاتمی هم ممکن است تا انتخابات تغییر کرده و او نیز همچون معین در انتخابات 84 از سوی شورای نگهبان تأیید شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ

www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:

سرنوشت چنگی که خانم بازیگر به صورت ناجا کشید!

انتشار عکسی غیر واقعی از دختر لاریجانی

عریان شدن یک ایرانی کنار مجسمه آتاتورک!

نوه ی احمدی نژاد + عکس

ازدواج کودکان زير 10 سال در تهران و ...!