در حالی که برخی منابع خبری مانند شبکه «المیادین» از آزادسازی 48 زائر ایرانی ربوده شده در دمشق خبر می دهند، مقامات رسمی ضمن تایید شناسایی محل پنهان سازی زائران ربوده شده ایرانی،آزادی آنها را تایید نمی کنند.

ساعتی پیش برخی منابع خبری از آزادی 48 زائر ایرانی ربوده شده توسط گروه های مسلح سوری خبر دادند و برخی شبکه های خبری از جمله شبکه «المیادین» این خبر را منتشرکردند اما منابع رسمی خبر آزادی زائران ربوده شده را تایید نمی کنند.
 
در عین حال یک مقام امنیتی سوریه تصریح کرد با پیگیری های انجام شده و پس از شناسایی هویت ربایندگان، به محل اختفای تروریست ها و زائران ایرانی دست یافته اند.
 
این مقام امنیتی سوریه به خبرنگاران  در دمشق گفت: با پیگیری های انجام شده و تلاش های صورت گرفته نیروهای امنیتی سوریه موفق شدند محل دقیق اختفای تروریست ها و زائران ایرانی ربوده شده در دمشق راکشف کنند.
 
وی افزود: ما دو ساعت بعد از  ربایش زائران  موفق شدیم از طریق نفوذ در بین تروریست ها به مقر تروریست ها و محل دقیق نگهداری زائران ایرانی در دمشق دست یابیم اما هنوز عملیات آزاد سازی را آغاز نکرده ایم.
 
این مقام امنیتی ابراز امیدواری کرد که با تدابری در نظر گرفته شده به زودی زائران ربوده شده آزاد شوند.وی همچنین احتمال داد که ممکن است تروریست ها زائران ربوده شده را در چندین نقطه نگه دارند. 

یک مقام رسمی دولت سوریه نیز پیش از این اعلام کرده بود که تروریست‌های مسلح راس ساعت 12 ظهر امروز به وقت محلی دمشق به اتوبوس زائران ایرانی که از محله زینبیه به سمت فرودگاه در حرکت بودند، حمله ور شده و آنها را ربودند.

لحظاتی بعد از این حادثه نیروهای امنیتی دولت سوریه فوراً وارد عمل شده و با ردیابی دقیق از تروریست‌های باقی مانده در محله زینبیه دمشق،  آنها را شناسایی و تحت پیگرد قرار داد.
 
همچنین یک شاهد عینی عملیات گروگان گیری اتوبوس حامل زائران ایرانی در سوریه به خبرنگاران در دمشق، گفت: ساعت 12 ظهر امروز به وقت محلی (دمشق)یک اتوبوس حامل 48 زائر ایرانی از منطقه آستان حضرت زینب (س) به سمت فرودگاه دمشق در حرکت بود که از نیروهای مسلح ناشناس مورد هجوم قرار گرفت و به سوی مکان نامعلومی هدایت شد.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی در جاده منتهی به فرودگاه مورد تهاجم قرار گرفتند، در پاسخ به سئوالی درباره هویت مهاجمان گفت: هنوز زود است که از هویت دقیق آنها خبری اعلام کنیم ولی این موضوع به حکومت سوریه اطلاع داده شد و دولت این موضوع را با جدیت ویژه‌ای تحت پیگرد قرار داد ولی ظاهراً‌ ربایندگان از اعضای ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند.

این شاهد عینی با بیان اینکه برخی نیروهای مسلح به طور پراکنده و غیر منظم در برخی از مناطق دمشق کماکان حضور دارند، تاکید کرد که نیروهای ارتش طی عملیاتی ‌توانستند که بخش اعظم دمشق را حضور تروریست‌ها پاکسازی کنند ولی شمار اندکی در میان شهروندان به صورت ناشناس کماکان حضور دارند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ

www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
برخی از مجریان صداوسیما «ممنوع الاجرا» شدند + اسامی
انتشار عکسی غیر واقعی از دختر لاریجانی
نوه ی احمدی نژاد + عکس
كشف كارخانه بچه‌ سازی در نيجريه!!
غرق شدن ۵ سرنشین پراید مقابل چشم شهروندان!