مجلس نهم
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعطیلی سه هفته‌ای جلسات علنی مجلس برای سركشی به حوزه انتخابیه و تعطیلات تابستانی موافقت كردند.



نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعطیلی سه هفته‌ای جلسات علنی مجلس برای سركشی به حوزه انتخابیه و تعطیلات تابستانی موافقت كردند. این تعطیلات در حالی آغاز شد كه نمایندگان دو هفته از تعطیلات یك ماهه خود را قبلا استفاده كرده بودند و مابقی آن را در ایام اجلاس عدم تعهد سپری می‌كنند. قبلا نمایندگانی با ارایه طرحی خواستار حذف تعطیلات مجلس شده بودند كه با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد و رای كافی نیاورد.طراحان این طرح بحث برانگیز معتقد بودند این‌گونه تعطیلات باعث عقب ماندن مجلس از برنامه‌های خود می‌شود و نوعی رفاه زدگی نمایندگان از آن برداشت می‌شود.

 اما مخالفان آن معتقد بودند نمایندگان نیاز دارند ایامی را برای سرزدن به حوزه‌های انتخابیه خود و استراحت و مسافرت در اختیار داشته باشند. به هر حال این طرح رای نیاورد و نمایندگان با یك هفته تعطیلات ماهانه خود تاكنون و البته تا تاریخ 19 شهریور حداقل 5 هفته تعطیلات داشته‌اند كه تقریبا معادل 30 درصد از روزهایی است كه از عمر مجلس نهم از 7 خرداد می‌گذرد. البته این تعطیلات منهای تعطیلاتی است كه به صورت معمول مجلس دارد.

به هر حال محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه با اشاره به توضیحات علی لاریجانی رئیس مجلس پیش از رسمی شدن جلسه دیروز به نمایندگان درباره تعطیلات آتی مجلس اعلام كرد: به دلیل تقارن برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد و تعطیلات مجلس نمایندگان در رأی‌گیری شركت كرده و نظر خود را نسبت به تعطیلی مجلس برای حضور در حوزه انتخابیه و تعطیلات تابستانه اعلام كنند.

 نمایندگان مجلس با 142 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 210 نماینده حاضر موافقت كردند كه مجلس یك هفته برای سركشی به حوزه‌های انتخابیه و 2 هفته برای تعطیلات تابستانی تعطیل باشد. براساس این گزارش جلسه بعدی مجلس یكشنبه 19 شهریور خواهد بود تا 100 روز اول فعالیت مجلس نهم را بتوان یكی از كم كارترین دوران مجلسی‌ها نامید.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shafaf.ir




مطالب داغ سایر بخش ها:
واکنش ایران به اتهام زنی نخست وزیر انگلیس
خدمات رایگان تاکسیرانی در مراسم عید سعید فطر
كشف 12 جسد جان باختگان زلزله اخیر
ميزان زكات فطره از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی
اروپا در آستانه رکود اقتصادی/ بحران بدهی اروپا خطری ‌برای اقتصاد جهانی