مایکل هایدن
رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا ) در مصاحبه با یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی اعلام کرد که در شرایط فعلی نیازی به حمله به ایران نیست و برای انجام چنین کاری آمریکا در ابتدا باید خود را قوی تر کند.



 "مایکل هایدن" که در زمان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه به بهانه انهدام تاسیسات هسته ای این کشور، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود در مصاحبه با هاآرتض گفت : نیازی نیست تا در شرایط فعلی تصمیم به حمله کردن به ایران بگیریم.

این مقام سابق آمریکایی در ادامه دلیل این اظهارات خود را اینطور بیان کرد : همانطور که ارزیابی های جدید نشان می هند ایران تا پیش از سال 2013و یا 2014 به توانایی ساخت تسلیحات اتمی دست پیدا نمی کند از همین رو در شرایط فعلی نیازی به حمله نیست.

به نوشته هاآرتض، ژنرال هایدن معتقد است که اگر زمانی نیاز به حمله به ایران حس شود به دلیل کمبود امکانات تل آویو آمریکا باید بسیار بیشتر از اسرائیل آماده برعهده گرفتن این جنگ باشد.

هایدن دیروز دوشنبه برای شرکت در سمیناری که امروز سه شنبه در مرکز مطالعات امنیت داخلی این رژیم و برنامه های سایبری آن برگزار می شود وارد سرزمین های اشغالی شد.

هایدن از سال 1999 تا 2005 رئیس سیا بود و گفته می شود که موفق ترین رئیس این سازمان جاسوسی در زمان ریاست جمهوری جرج بوش بود.

هایدن در خصوص تلاش های رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ جدید در خاورمیانه گفت : من نیت اسرائیل را درک نمی کنم اما علوم هندسه و فیزیک به ما می گویند که برنامه هسته ای ایران یک چالش بزرگ برای هر ارتشی است و منابع اسرائیل برای مقابله با ایران بسیار محدودتر از منابع آمریکاست.

وی درباره اینکه چرا در شرایط فعلی نیازی به حمله به ایران نیست گفت : هنوز اطمینان کاملی درباره اینکه همه اهداف شناسایی شده باشند وجود ندارد.

علاوه بر آن باید این نکته مورد بازبینی قرار بگیرد که آیا نیروی هوایی آمریکا توانایی انجام این حمله را دارد یا نه. و این موضوع نیز وجود دارد که این حمله فقط موجب می شود که ایران مقداری به عقب رفته و سپس به سمت همان چیزی برود که ما قصد داریم جلوی آن را بگیریم یعنی بدست اوردن تسلیحات هسته ای.

هایدن در ادمه افزود : ممکن است این نکته درست باشد که فرصت برای انجام اقدام مناسب در حال از دست رفتن است اما هنوز زمان برای اتخاذ تصمیم واقعی در سال 2013 و یا 2014 وجود دارد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irdiplomacy.ir



مطالب داغ سایر بخش ها:
تهران میزبان اجلاس جهانی انرژی سازمان ملل شد
واکنش فتح و حماس به پیشنهاد احمدی نژاد
نام خلیج فارس در سازمان ملل، دوباره تثبیت شد
سرنشینان پژو 405 در آتش سوختند
نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با خبرهای داغی همراه بود